معاون وزیر و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی:
روستا بازارها توسعه میابند/ نقش کلیدی فروشگاههای تعاون روستایی در توزیع محصولات کشاورزی

تهران- ایانا- مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی اشاره به نقش کلیدی فروشگاههای تعاون روستایی در توزیع محصولات کشاورزی گفت: روستا بازارها تکیهگاه مردم برای تامین کالا در شرایط بحران هستند.
محمدرضا طلایی در گفتوگو با خبرنگار ایانا اظهار کرد: در جریان جنگ ۱۲ روزه، دو مرکز خرید تحت مدیریت تعاون روستایی مورد حمله قرار گرفتند؛ با این حال، بدون حتی یک ساعت تأخیر، خدماترسانی در این مراکز ادامه یافت و هیچگونه اختلالی در روند دریافت و توزیع محصولات کشاورزی ایجاد نشد.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی با تأکید بر استمرار فعالیت مراکز توزیع در شرایط بحران افزود: محصولات کشاورزی بهصورت مستقیم از کشاورزان دریافت شده، یا در مراکز عرضه توزیع و یا به منظور تنظیم بازار ذخیرهسازی شد. این فرآیند با سرعت و بدون وقفه انجام گرفت.
وی با اشاره به نقش کلیدی فروشگاههای تحت پوشش سازمان تعاون روستایی در بحران اخیر خاطرنشان کرد: در ۷۰ شهرستان کشور، فروشگاههای تعاون روستایی تنها محل توزیع کالاهای اساسی بودند که این واقعیت نشاندهنده ضرورت توسعه زیرساختهایی همچون «روستا بازارها» است که بتوانند در شرایط بحرانی، تکیهگاه اصلی تأمین کالا برای مردم باشند.
طلایی خاطرنشان کرد: توسعه این شبکه در دستور کار جدی سازمان قرار دارد و برنامهریزی شده است تا تعداد فروشگاههای روستا بازار تا پایان سال ۱۴۰۴ به ۱۰۰ فروشگاه افزایش یافته، و هدفگذاری انجامشده برای پایان دولت، ایجاد سه هزار فروشگاه در سراسر کشور است.
وی تأکید کرد: نقشآفرینی مؤثر شبکه تعاون روستایی در روزهای بحران، ناشی از حضور میدانی و ساختار منسجم این سازمان در سطح کشور است که میتواند در کنار تأمین امنیت غذایی، در توسعه عدالت اجتماعی نیز سهم قابل توجهی ایفا کند.
خبرنگار: شبنم مسعودی
دیدگاه تان را بنویسید