روابط عمومی به منابع مالی و ابزارهای تولید محتوا نیاز دارد

تهران- ایانا- مدیر روابط عمومی سازمان حفظ نباتات گفت: با استفاده هوشمندانه از ابزارهای نوین ارتباطی و تعامل سازنده با جامعه هدف، میتوان بر محدودیتها غلبه کرد
اعظمالسادات حسینی، در حاشیه نخستین اجلاس روابطعمومیهای وزارت جهادکشاورزی در گفتوگو با خبرنگار ایانا، با اشاره به برگزاری نخستین اجلاس روابط عمومیهای وزارت جهاد کشاورزی، این رویداد را فرصتی مغتنم برای ارتقای توانمندیها، تبادل تجربیات و همافزایی در حوزه ارتباطات دانست.
وی گفت: برگزاری کارگاهها و پنلهای تخصصی در اجلاس، زمینه انتقال دانش، یادگیری مهارتهای نوین و شناسایی چالشهای مشترک را فراهم کرد؛ تمرکز بر اصول حرفهای ارتباطی، به ارتقای عملکرد روابط عمومیها در مواجهه با مخاطبان و ذینفعان کمک قابلتوجهی انجام داشت.
حسینی در ادامه به نقش روابط عمومی در حفظ نباتات و تأمین امنیت غذایی کشور اشاره کرد و افزود: روابط عمومی سازمان حفظ نباتات در سه حوزه اطلاعرسانی درباره آفات، آموزش کشاورزان و تعامل با رسانهها نقشآفرینی میکند و اطلاعرسانی دقیق و بهموقع از شیوع بحرانهای غذایی پیشگیری میکند و آموزشهای کاربردی، به ارتقای روشهای مبارزه با آفات میانجامد.
وی همچنین چالشهای عمده این حوزه را برشمرد و از کمبود منابع مالی و ابزارهای تولید محتوا، ضعف در فرهنگسازی عمومی، مشکلات فناورانه و دشواری دسترسی به کشاورزان مناطق دورافتاده بهعنوان موانعی در مسیر اطلاعرسانی مؤثر یاد کرد.
مدیر روابط عمومی سازمان حفظ نباتات برای عبور از این چالشها، مجموعهای از راهکارها از جمله تقویت زیرساختهای ارتباطی با بهرهگیری از شبکههای اجتماعی و سامانههای هشدار سریع، تولید محتوای جذاب با زبانهای محلی، افزایش تعامل با رسانهها و کشاورزان، جذب منابع مالی و علمی و همچنین اجرای کمپینهای فرهنگسازی درباره اهمیت کنترل آفات در تأمین امنیت غذایی کشور را طرح کرد.
حسینی تأکید کرد: نقش روابط عمومیها در ارتقای امنیت غذایی کشور غیرقابلانکار بوده، و با استفاده هوشمندانه از ابزارهای نوین ارتباطی و تعامل سازنده با جامعه هدف، میتوان بر محدودیتها غلبه کرد و پیامهای کلیدی را بهدرستی به مخاطبان انتقال داد.
خبرنگار: شبنم مسعودی
دیدگاه تان را بنویسید