Iranian Agriculture News Agency

۲۲ چالش تخصصی بخش کشاورزی در کشور احصا شد

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) با بیان اینکه چالش‌های کشاورزی براساس سند امنیت غذایی احصا شده است، گفت: در این ارتباط تعداد ۲۲ چالش تخصصی در حوزه بهره‌وری آب، منابع طبیعی، دام، طیور و آبزیان مشخص شده است که حل این چالش‌ها به‌عنوان محور طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی در سال‌جاری به شمار می‌رود.

۲۲ چالش تخصصی بخش کشاورزی در کشور احصا شد

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال وبختیاری، حسین جعفری روز شنبه در حاشیه معارفه رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری ، افزود: مهمترین راهبردهای پژوهش و فناوری سازمان تات، توسعه برنامه‌محوری در پژوهش با تدوین و اجرای برنامه‌های عملیاتی است به نحوی که تمام طرح‌های مصوب باید برای حل یکی از چالش‌های تخصصی در مسیر تحقق اهداف سند امنیت غذایی تعریف شود.

وی اظهار داشت: همچنین دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی و ارتقای بهره‌وری به عنوان ۲ راهبرد اصلی سازمان تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی در سال‌جاری به شمار می‌رود.

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: اقداماتی مانند توسعه نفوذ دانش در عرصه‌های تولیدی با حضور پژوهشگران، توجه به تحقیقات خصوصی، احصا مشکلات کشت و صنعت‌ها، مجتمع‌های تولیدی و تلاش برای حل آن‌ها از مهمترین اقدام‌های پیش‌بینی شده برای تحقق شعار سال است

وی یادآور شد: در این ارتباط امسال تعداد پنج برنامه راهبردی برای تحقق برنامه‌های سازمان تات در زمینه امنیت غذایی تعریف شده است.

جعفری با تاکید براینکه همه طرح‌های تحقیقاتی باید در قالب طرح‌های کلان یا برنامه‌های عملیاتی تدوین و مصوب شود گفت: برای اجرای این برنامه‌های راهبردی تعداد ۹۵ برنامه عملیاتی پژوهش و فناوری و ۲۲ طرح کلان در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تعریف شده است.

در این نشست بیژن حقیقتی به‌عنوان سرپرست مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان معرفی و از خدمات حسن جهانبازی تقدیر شد.

 

خبرنگار: طیبه بیگ زاده

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید