Iranian Agriculture News Agency

کاهش جوجه‌ریزی‌ شهریور و مهرِ مرغداری‌‌ها آذرماه جبران شد

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از «افزایش ظرفیت جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کشور» خبر داد. به گفته کارشناسان کاهش جوجه‌ریزی‌ مرغداری‌ها در شهریور و مهر با این کار جبران شد.

کاهش جوجه‌ریزی‌ شهریور و مهرِ مرغداری‌‌ها آذرماه جبران شد

به گزارش ایانا به نقل از خبرگزاری فارس، افزایش قیمت مرغ به حدود 95 هزار تومان در روزهای اخیر که 20 هزار تومان بیش از نرخ مصوب دولت است، نگرانی‌ مردمرا بابت تأمین این کالای سبد غذایی‌ افزایش داده است، اما‌ وزارت جهاد کشاورزی بلافاصله اعلام کرد که تولید مرغ افزایش می‌یابد.‌

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، محمدابراهیم حسن‌نژاد، از «افزایش ظرفیت جوجه‌ریزی مرغداری‌ها به 140 میلیون قطعه» تا پایان آذر خبر داده این در حالی است که به اعتقاد کارشناسان نیاز کشور با 130 میلیون قطعه جوجه‌ریزی تامین می‌شود و اثر افزایش جوجه‌ریزی به صورت مازاد عرضه و کاهش قیمت مرغ در بازار خودش را نشان خواهد داد.

در ماه‌های شهریور و مهر جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها به 110 میلیون کاهش یافته بود که موجب شد قیمت مرغ در بازار بالا برود، پیش از این هم در فروردین قیمت مرغ به دلیل کاهش جوجه‌ریزی افزایش یافته بود.

 پرورش دهندگان می‌گویند، ظرفیت 3 میلیون تن تولید مرغ در کشور وجود دارد در حالی که تنها 2.5 میلیون تن نیاز کشور است و اگر نهاده خوراک مرغداران به موقع و با قیمت مصوب دولتی تامین شود علاوه بر تعدیل قیمت داخل، فرصت‌های صادراتی هم وجود خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید