Iranian Agriculture News Agency

نخستین رویداد ملی کارآفرینی و فناوری‌های نوین آموزشی برگزار می‌شود

رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) وزارت جهاد کشاورزی از برگزاری نخستین رویداد ملی کارآفرینی و فناوری‌های نوین آموزشی در اسفندماه سال جاری به مدت دو روز در این مرکز خبر داد.

نخستین رویداد ملی کارآفرینی و فناوری‌های نوین آموزشی برگزار می‌شود

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید داوود میر رحیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری رویداد ملی کارآفرینی و فناوری‌های نوین آموزشی، گفت: برگزاری رویداد ملی کارآفرینی و فناوری‌های نوین آموزشی در راستای توسعه کشور در همه حوزه‌های تخصصی در اسفند سال جاری برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مرکز آموزشی عالی امام خمینی با همکاری مرکز نوآوری و فناوری‌های نوین ایندولند و باشگاه توسکانو نخستین رویداد ملی کارآفرینی و فناوری‌های نوین آموزشی را به مدت دو روز برگزار می‌کند که سرانجام ۱۰ تیم به مرحله نهایی خواهند رسید.

به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود ۷۰ تا ۱۰۰ طرح در این رویداد شرکت کنند؛ البته ایده‌های خام موردپذیرش قرار نمی‌گیرد.

میر رحیمی سامانه‌های آموزشی مبتنی بر VR و AR، متاورس، تولید و انتقال محتوا، پلتفرم‌های آموزشی دیجیتال، کاربرد هوش مصنوعی در آموزش و کاربرد بلاک چین در تولید محتوا را از عناوین نخستین رویداد ملی کارآفرینی و فناوری‌های نوین آموزشی عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت هوش مصنوعی در کشور، گفت: در نخستین رویداد ملی کارآفرینی و فناوری‌های نوین آموزشی کاربرد هوش مصنوعی در تولید محتوا، دستیار آموزشی و کنترل سناریوی آموزشی نوین بررسی خواهد شد.

میررحیمی یکی دیگر از اهداف برگزاری این رویداد را تشکیل زیست‌بوم نوآوری و فناوری‌های نوین آموزشی دانست و خاطرنشان کرد: فناوری‌های نوین آموزشی با پیشرفت علم و فناوری یک فرصت جهانی بوده که توسعه پایدار جوامع را رقم می‌زنند.

وی با اشاره اینکه به دنبال شکل‌گیری شبکه‌ای از کارآفرینان را در این حوزه هستیم، یادآور شد: در کشور ما تاکنون به اکوسیستم نوآوری از این فناوری‌های نوین آموزشی پرداخته نشده و بنا داریم تا شرکت‌ها و استارتاپ‌های فعال در این حوزه را گرد هم آورده و شبکه‌ای از کارآفرینان را در این حوزه شکل دهیم.

وی بابیان اینکه این زیست‌بوم را در تمام حوزه‌ها ازجمله صنعت، خدمات و کشاورزی شکل می‌دهیم، توضیح داد: اگرچه حوزه فعالیت این مرکز آموزشی در بخش کشاورزی است، ولی رویداد را فراتر از بحث کشاورزی دنبال می‌کنیم و صنعت و خدمات هم در این رویداد مورد توجه بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید