Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت چغندرقند از سطح ۱۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی خوزستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به آغاز برداشت چغندرقند در استان گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن محصول چغندرقند از سطح مزارع خوزستان برداشت شود.

آغاز برداشت چغندرقند از سطح ۱۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی خوزستان
به گزارش ایانا به نقل ایرنا، عبدالرضا سیداحمدی عصر دوشنبه در آیین برداشت خوشه‌های طلایی از گندم‌زارهای خوزستان بیان کرد: حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به کشت چغندرقند اختصاص یافته که امیدواریم از این میزان بین یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن محصول خریداری شود که نسبت به سال گذشته با رشد تولید ۲۰۰ هزار تن همراه خواهد بود.
 
وی اظهار امیدواری کرد کشاورزان بتوانند از بابت فروش این محصول اقتصاد خوبی داشته باشند و با پشتوانه مالی بالایی کشت تابستانه و پاییزه خود را انجام دهند.
 
وی در خصوص برداشت گندم در خوزستان نیز گفت: مزارع گندم با وجود خشکسالی ابتدای سال، درجه حرارت بالا و مشکلاتی که به علت بارندگی و تامین آب ایجاد شد به مرحله برداشت رسیدند.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به تلاش و همکاری سازمان‌ها و نهادهای بسیاری در به ثمر نشستن این محصول اشاره کرد و گفت: سازمان آب و برق، استانداری، وزارت کشاورزی و کشاورزان تلاش زیادی برای به ثمر نشستن محصول گندم داشتند، امیدواریم مانند سال گذشته تولید خوبی داشته باشیم.
 
سیداحمدی بیان کرد: حدود ۴۳ هزار هکتار از مزارع خوزستان به کشت کلزا اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود ۶۳ هزار تن محصول خریداری شود که این میزان نسبت به سال گذشته بیش از ۲ برابر خواهد بود.
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر برداشت کلزا در شوش، اندیمشک و بهبهان شروع شده و تحویل محصول به مراکز خصوصی انجام شده است، امیدواریم وجه کشاورزان نیز در اسرع وقت پرداخت شود.
 
مدیرکل تعاون روستایی خوزستان نیز گفت: سازمان تعاون روستایی با همکاری اتحادیه تعاون روستایی خوزستان به عنوان مباشر خرید محصولات کشاورزی با محوریت گندم و کلزا فعالیت خود را از دهه سوم فروردین ماه آغاز و تا نیمه‌های خرداد این فعالیت در مناطق شمالی خوزستان ادامه دارد.
 
جمیل ضافی پور زرگانی به فعالیت۶۳ مرکز خرید گندم و ۲۹ مرکز خرید کلزا در استان اشاره و اظهارکرد: در سال جاری خرید کلزا با عاملیت بخش خصوصی و عقد قرارداد انجام شده تا .محصول مازاد کشاورزان را با قیمت تضمینی دولتی خریداری کند.
 
وی با بیان اینکه خرید کلزا از مناطق جنوبی و میانی استان آغاز شده ادامه داد: خرید تضمینی گندم نیز با استانداردسازی و ضدعفونی مراکز خرید آغاز شده و از رطوبت سنج‌ها با ارائه آموزش‌های لازم استفاده می‌شود.
وی اظهار امیدواری کرد با همکاری اداره کل غله و بازرگانی به عنوان عامل خرید بیشترین خرید محصول از کشاورزان انجام شود.
 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید