Iranian Agriculture News Agency

احیای ۱۶۳ واحد راکد و نیمه فعال بخش کشاورزی کرمانشاه در دولت سیزدهم

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سال گذشته ۲۳ واحد کاملا راکد و ۱۴۰ واحد نیمه فعال و با ظرفیت پایین احیا و با ظرفیت کامل در حوزه کشاورزی استان کرمانشاه به چرخه تولید بازگشته و توانستند علاوه بر ایجاد اشتغال، ظرفیت تولید استان را نیز افزایش دهند.

احیای ۱۶۳ واحد راکد و نیمه فعال بخش کشاورزی کرمانشاه در دولت سیزدهم
به گزارش ایانا به نقل از ایرنا، علی چاله‌چاله با اشاره به تشکیل نهضت احیای واحدهای اقتصادی در دولت سیزدهم افزود: اقدامات دولت در احیای واحدهای راکد و رونق تولید چشمگیر بوده است به طوری که شمار زیادی از واحدهای راکد و نیمه فعال در حوزه کشاورزی دوباره به چرخه تولید بازگشته است.
 
وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با کارگزاران و مسئولان کشور افزود: رهبر انقلاب در این دیدار راه‌اندازی تعداد قابل توجهی از بنگاه‌های نیمه تعطیل و یا تعطیل و شکل‌گیری بنگاه‌های توانا و کارآمد در بخش خصوصی و مردمی را از جمله اقدامات شیرین اقتصادی در کشور عنوان کردند.
 
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: این اقدامات تنها در سایه حمایت‌های کامل دولت در تامین مالی این واحدها با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله یارانه هایی که از محل اعتبارات بلاعوض دولتی و تسهیلات تکلیفی که به صورت یارانه‌ای در اختیار بهره برداران قرار گرفت، محقق شد.
 
چاله‌چاله یادآور شد: در سایه این حمایت ها و توجه دولت به حوزه کشاورزی، استان کرمانشاه در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی با جهش مواجه شد به طوری که در تولید گندم توانست رکورد کل سنوات قبل را شکسته و در تولید جو و نخود که همگی جزو محصولات استراتژیک محسوب می شوند در کشور رکوردار باشد.
وی گفت: در بحث کشت های گلخانه ای هم استان با رشد قابل توجه ای مواجه شده و وسعت کشت از حدود ۵۰ هکتار به ۱۲۶ هکتار افزایش یافت ضمن آنکه با جذب مناسب تسهیلات در زمینه توسعه ضریب مکانیزاسیون به شرایط بسیار مناسبی دست پیدا کرده است.
 
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در برخورداری کشور از حدود ۳۷ میلیون هکتار اراضی قابل کشت نیز گفت: این استان در توسعه واحدهای تولیدی و صنایع و نیز افزایش ظرفیت فرآوری نیز گام های خوبی برداشته است به طوری که توانست ۲۰۰ هزار تن ظرفیت فرآوری را افزایش دهد که این رقم در طول یکسال ظرفیت قابل توجه و بی سابقه ای محسوب می شود.
 
وی تاکید کرد: این اقدامات در حوزه های مختلف قطعا با حمایت های همه جانبه دولت محقق شده است.
 
چاله‌چاله یادآور شد: امسال نیز با توجه به شعار سال، محوریت کار ما جلب مشارکت های مردم و استفاده از توان آنها در احیای طرح های نیمه تمام است که در حال هدفگذاری هستیم تا در چارچوب برنامه هایی که در حال تدوین است نسبت به تحقق شعار سال اقدام کنیم.
 
گفتنی است، در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند. استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی قطب مهم کشاورزی ایران است.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید