Iranian Agriculture News Agency

ارزش اقتصادی صنعت مرغداری چهارمحال و بختیاری ۳۰ هزار میلیارد ریال است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه صنعت کشاورزی گفت: سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی برای صنعت مرغداری در استان است و این میزان ارزش صنعت مرغداری استان است.

ارزش اقتصادی صنعت مرغداری چهارمحال و بختیاری ۳۰ هزار میلیارد ریال است

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال و بختیاری، حسین برزگر در گردهمایی مروجان کشاورزی استان بیان کرد: امروز با رونق صنعت مرغداری در استان ۲۲۰ واحد این بخش فعال‌شده است و هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی دامداری در استان فعالیت دارد که ۵۰ هزار میلیارد ریال نیز در این حوزه سرمایه‌گذاری شده است.

به گفته وی، یک هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال (۱۶۷ هزار میلیارد تومان) در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی، شیلات، صنعت بادام و دامداری صنعتی و مرغداری، گلخانه، کارگاه قارچ در سه دهه اخیر سرمایه‌گذاری شده است.

برزگر خاطرنشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تولیدات بخش کشاورزی ۳۰۰ هزار تن بود که به ازای هر نفر در یک‌ساله ۷۶۰ کیلوگرم غذا تولید می‌شد و هم‌اکنون میزان تولیدات بخش کشاورزی به یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسیده است که این میزان در چهار دهه ۶ برابر افزایش تولیدات بخش کشاورزی در استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: هم‌اکنون به ازای هر نفر در سال یک هزار و ۶۵۰ کیلوگرم غذا در استان از سوی فعالان بخش‌های مختلف حوزه کشاورزی تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زمین و آب از منابع پایه بخش کشاورزی است، گفت: در این چند دهه با توسعه شهرنشینی، زمین‌های کشاورزی مرغوب اطراف شهرها برای سکونت‌گاه‌ها تغییر کاربری داده شد و به‌جای آن زمین‌های با مرغوبیت کمتر از اراضی ملی دریافت شده است.

 

خبرنگار: طیبه بیگ زاده

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید