Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان قزوین:

مبارزه با آفت ملخ مراکشی در6500 هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان قزوین

مدیر جهادکشاورزی شهرستان قزوین گفت: از ابتدای اجرای عملیات مبارزه تاکنون، در سطح 6 هزار و 500 هکتار از مزارع کشاورزی منطقه طارم‌سفلی از توابع این شهرستان مناطق کانونی شناسایی و عملیات کانون کوبی و مبارزه انجام شده است.

مبارزه با آفت ملخ مراکشی در6500 هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، سعید صالحی روز دوشنبه با اعلام این خبر پیش بینی کرد: مبارزه با این آفت در سطح ۱۳۰۰۰ هکتار از مزارع ادامه یابد.

وی اظهار داشت: کانون‌ یابی آفت ملخ مراکشی از اسفندماه سال گذشته آغاز و تاکنون سطحی بیش از ۵۰۰۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی پایش شده است.

صالحی تصریح کرد: در حال حاضر۲ اکیپ کانون یاب و ۴ اکیپ مبارزه به صورت تمام وقت از پرسنل و کارشناسان جهادکشاورزی مرکز طارم‌سفلی با نظارت جهادکشاورزی این شهرستان و مدیریت حفظ نباتات استان در این عملیات حضور مستمر دارند.

وی اضافه کرد: تمامی تلاش همکاران جهادکشاورزی، مبارزه به موقع با این آفت خطرناک قبل از بلوغ و بالدار شدن است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان قزوین از کشاورزان و باغداران این شهرستان خواست: در صورت مشاهده کانونهای متراکم ملخ مراکشی در مزارع کشاورزی به مرکز جهادکشاورزی طارم‌سفلی اطلاع داده و همکاری لازم برای  کنترل این آفت داشته باشند.

به گفته وی، روستاهای خاکینه پائین و بالا، ارکن کرد، ارکن ترک، میرخوند، سیاهپوش، مرتضانک، دلجک، سنگان سفلی و علیا، قوشچی، گورخانه، سنگان ، نیروگاه بادی و کشت و صنعت های حاشیه سد شاهرود، روستاهای غرب طارم شامل نمکین، کشکور، قره چم ، آلتین کش تاکنون مبارزه با این آفت انجام شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید