Iranian Agriculture News Agency

نتایج پایش سازمان فضایی از زبان جهرمی؛

۲۵ هکتار از اراضی استان فارس زیر کشت برنج قرار دارد

محمد جواد جهرمی وزیر ارتباطات گفت:براساس نتایج پایش سازمان فضایی، ۲۵ هکتار از اراضی استان فارس زیر کشت برنج قرار دارد، در حالی که از سال گذشته درگیر کم آبی بوده است.

۲۵ هکتار از اراضی استان فارس زیر کشت برنج قرار دارد

به گزارش ایانا؛ جهرمی در بازید از پروژه‌های فضایی دانشگاه علم و صنعت ایران با تاکید بر اینکه در طراحی و ساخت ماهواره "نوید" تمرکز ما بر قدرت ساخت ماهواره بوده است، یادآور شد: ولی امروز چرخه صنعت فضایی به تکامل رسیده، به گونه‌ای که امروز آماده دریافت سیگنال‌های ماهواره‌ای و استفاده از پردازش اطلاعات در حوزه‌های مختلف هستیم.

او با اشاره به ارائه گزارشی به دولت خاطرنشان کرد: در این گزارش نتایج پایش سازمان فضایی بر روی کشت برنج در استان فارس ارائه شده است.

به گفته جهرمی، بر اساس این گزارش ۲۵ هکتار از اراضی استان فارس زیر کشت برنج قرار دارد، در حالی که از سال گذشته درگیر کم آبی بوده است.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه بر اساس داده‌های به دست آمده، ۵۸۰ میلیون مترمکعب آب صرف کشت برنج در استان فارس شده است، اظهار کرد: در مقابل ۱۷۳ میلیون متر مکعب این آب تبخیر شده است.

وی همچنین با انتقاد به نوع کشت در کشور و مازاد مصرف آنها، گفت: اصلاح اینگونه عملکردها جز با استفاده از فناوری‌های فضایی امکان‌پذیر نخواهد بود.

جهرمی با اشاره به کاربردهای فناوری‌های فضایی در پایش‌های کشاورزی، منابع آب و مسیرهای حمل ونقل، گفت: فناوری‌های فضایی در ۱۲ لایه کاربرد دارد و سازمان فضایی امروزه وارد این لایه‌ها شده است. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید