Iranian Agriculture News Agency

معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی مطرح کرد:

رونق صنعت نساجی در گرو احیای سازمان پنبه کشور

معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی بر لزوم احیای سازمان پنبه در کشور تاکید کرد و گفت: بازگشت رونق به تولید طلای سفید و گسترش صنایع وابسته مانند پوشاک و نساجی در گرو احیای این سازمان است.

رونق صنعت نساجی در گرو احیای سازمان پنبه کشور

به گزارش ایانا به نقل از ایرنا، علیرضا مهاجر در همایش بین‌المللی دانش، صنعت و تجارت پنبه در گرگان، انحلال سازمان پنبه، رونق صنعت نساجی ایران را بر باد داد که بازگشت رونق به تولید طلای سفید و گسترش صنایع وابسته مانند پوشاک و نساجی در گرو احیای این سازمان است.

وی اظهار کرد: رییس‌جمهور در نخستین دیدار حضوری در وزارت جهاد کشاورزی، احیای سازمان پنبه را مورد تاکید قرار داد.

وی بیان کرد: اگر قرار است صنعت نساجی کشور و مشاغل وابسته به آن بار دیگر رونق گیرد چاره‌ای جز توجه به زیرساخت‌های آن مانند احیای سازمان پنبه وجود ندارد.

معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی خاطرنشان کرد: صنایع پوشاک، نخ‌ریسی، پارچه‌بافی و کارخانه‌های پنبه پاک‌کنی و وش‌کشی بعد از انحلال سازمان پنبه دچار مشکل و حتی تعطیلی شدند و با روند فعلی تولید پنبه کشور به دوران باشکوه گذشته بازنخواهد گشت.

وی ادامه داد: وزارت جهادکشاورزی با هدف بازگرداندن دوباره رونق به تولید پنبه و افزایش عملکرد در واحد سطح و افزایش طول الیاف، از ورود تکنولوژی وابسته به صنعت نساجی در کشور حمایت خواهد کرد.

بنابر این گزارش، کشت پنبه در گلستان که به سرزمین طلای سفید معروف است و هم‌اکنون رتبه سوم تولید وش پنبه کشور را در اختیار دارد. هر ساله با مساعد بودن شرایط آب و هوایی از اواسط فروردین ماه با ریختن بذر در زمین آغاز می‌شود و با برداشت محصول در شهریور و مهر به پایان می‌رسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید