Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح پایش و مراقبت بیماری‌های زنبور عسل در 6 زنبورستان هفتکل

رئیس دامپزشکی هفتکل از اجرای طرح پایش با هدف بررسی و شناسایی میزان آلودگی کندو‌ها به انواع بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های انگلی زنبور عسل در این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح پایش و مراقبت بیماری‌های زنبور عسل در 6 زنبورستان هفتکل

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، امید ممبینی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان هفتکل گفت: در راستای رصد و پایش بیماری‌های زنبورعسل در شهرستان و با توجه به ورود تعداد قابل‌توجهی از زنبورداران سایر استان‌ها به این شهرستان به‌منظور زمستان گذرانی، اداره دامپزشکی شهرستان هفتکل طرح پایش و رصد بیماری‌های زنبورعسل را در زنبورستان‌ها به مرحله اجرا گذاشته است.

وی  اضافه کرد: این طرح به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و مقرر است تعداد 6 زنبورستان در این شهرستان مورد بازدید و پایش قرار گیرند.

ممبینی توضیح داد: طرح پایش باهدف بررسی و شناسایی میزان آلودگی کندوها به انواع بیماری‌ها به‌خصوص بیماری‌های انگلی زنبورعسل اجرا می‌شود و به‌منظور رهگیری وضعیت بهداشتی کلنی‌های زنبورعسل، نمونه‌گیری توسط کارشناسان دامپزشکی انجام و نمونه‌های اخذشده جهت بررسی به آزمایشگاه مرجع اداره کل استان ارسال می‌شود.

رئیس دامپزشکی هفتکل ادامه داد: زنبورهای عسل اغلب از آفات و بیماری‌های مختلف رنج می‌برند که برخی از آن‌ها جزئی و حتی پس از گسترش قابل مدیریت هستند و برخی دیگر اگر موردتوجه قرار نگیرند، می‌توانند صدمات جبران‌ناپذیری به کلونی زنبور وارد کنند.

ممبینی به زنبورداران خاطرناشان کرد: ضروری است همه زنبورداران یک استراتژی کنترل آفات و بیماری‌ها را با کمک کارشناسان مجرب این صنعت در زنبورستان خود اعمال کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید