Iranian Agriculture News Agency

بازدید مشاور وزیر از سامانه‌های نوین آبیاری خوزستان

مشاور وزیر و مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از سامانه‌های آبیاری استان خوزستان گفت: آبیاری زیرسطحی در ۱۰۰ هکتار از اراضی کشت و صنعت کارون اجرا شد که نتایج رضایت بخشی داشته است.

بازدید مشاور وزیر از سامانه‌های نوین آبیاری خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، فریبرز عباسی در جریان بازدید از سامانه های نوین آبیاری خوزستان افزود: امروز بازدیدهایی از کشت و صنعت های مختلف از جمله شهید بهشتی، کارون و دانشگاه رامین انجام و نشست هایی در این خصوص برگزار شد.

وی هدف از این بازدیدها را آشنایی بیشتر با پتانسیل‌های کشاورزی استان خوزستان دانست و گفت: استان خوزستان با تولید افزون بر ۱۵ درصد از تولیدات کشاورزی کشور نقش مهمی در امنیت غذایی کشور دارد و همواره مورد توجه مسئولان بوده است.

مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی، توضیح داد: اقدامات خوبی در حوزه آب و خاک انجام شده و سرمایه‌گذاری‌هایی در گذشته انجام شده، اکنون نیز اعتبارات مصوب خوبی در حوزه سامانه‌های آبیاری و سایر سامانه‌ها داریم که به محض تخصیص جذب خواهند شد.

عباسی افزود: در حوزه سامانه‌های نوین آبیاری رویکردهای مختلفی از جمله هوشمندسازی آبیاری در استان‌های مختلف در حال انجام است؛ در خوزستان نیز چند نقطه به‌عنوان پایلوت در زمینه هوشمندسازی و آبیاری زیرسطحی به‌عنوان یکی از روش‌های نوین و پیشرفته انتخاب شده است.

وی ادامه داد: اولین مورد از این نمونه آبیاری در حدود ۱۰۰ هکتار از زمین‌های شرکت کشت و صنعت کارون برای گیاه آب بر نیشکر اجرا شده و نتایج اولیه رضایت بخش بوده است.

وی با بیان اینکه به دنبال توسعه این کشت در سطوح بالاتر هستیم، گفت: استقبال خوبی از سامانه‌های آبیاری هوشمند در خوزستان شده و متقاضیان زیادی وجود دارد.

درخواست اصلی بهره‌برداران و کشت و صنعت‌ها افزایش اعتبارات این حوزه است که به محض تخصیص جذب می‌شود تا بهره‌برداران در سامانه‌های نوین و سایر طرح‌های آب و خاک استفاده کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید