Iranian Agriculture News Agency

پایان فاز نهم طرح واکسیناسیون رایگان نیوکاسل در طیور بومی و روستایی استان خوزستان

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی خوزستان گفت: فاز نهم واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل با انجام واکسیناسیون بیش از یک میلیون و 500 هزار قطعه طیور بومی در استان خوزستان به اتمام رسید.

پایان فاز نهم طرح واکسیناسیون رایگان نیوکاسل در طیور بومی و روستایی استان خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، ایوب پدرام در خصوص نهمین فاز سراسری واکسیناسیون نیوکاسل گفت: در این طرح بیش از یک‌میلیون و 500 هزار قطعه طیور بومی در سطح استان از طریق واکسن آشامیدنی، علیه بیماری ویروسی نیوکاسل به‌صورت رایگان، واکسینه شدند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی خوزستان با اشاره به اینکه بیماری نیوکاسل در طیور صنعتی جزء بیماری‌های دارای اهمیت فراوان ازنظر اقتصادی و بهداشتی محسوب می­‌شود، بیان کرد: تلفات ناشی از این بیماری می‌­تواند تبعات اقتصادی فراوانی را در صنعت طیور به وجود آورده و این بیماری تهدیدی برای امنیت غذایی جامعه محسوب می­‌شود.

ایوب پدرام توضیح داد: به دلیل اینکه پرندگان بومی و روستایی می‌­توانند به‌عنوان پرندگان حساس درگیر بیماری شده و در انتشار و تکثیر آن به واحدهای صنعتی نقش ایفا کنند، لذا ضرورت دارد پرندگان مذکور نیز علیه بیماری نیوکاسل ایمن شوند.

وی یادآور شد: توصیه دامپزشکی جهت کنترل بیماری نیوکاسل در واحدهای پرورشی طیور به مرغداران تزریق واکسن مناسب در سنین توصیه‌شده و رعایت اصول امنیت زیستی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید