Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه خرید گندم و قاچاق کالا

جلسه خرید گندم و قاچاق کالا با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی برگزارشد.

برگزاری جلسه خرید گندم و قاچاق کالا

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در این جلسه اظهار داشت: بارندگی اردیبهشت ماه در تولید موثر بود و اتفاقی که در تولید افتاد ، لطف خدا بود،

محمد رضا اورانی افزود: امسال قیمت مناسبی برای خرید تضمینی گندم (11 هزارو 500 تومان ) اعلام شده است و برآور ما برای تولید گندم امسال  430 هزار تن و برای خرید گندم 25 تا 260 هزارتن است.

وی گفت :  بخشی از گندمی که تحویل نمی شود  گندم بذری است که 25درصد بذر گواهی شده و 75 درصد نیز بذر خود مصرفی می باشد، همچنین بخش دیگری از گندم تولید شده به سمت کارزخانجات صنف و صنعت می رود و بخشی راهم نانوایی های آزاد پز خرید می کنند ،  بنابراین رفتن گندم به سمت دامداریها پررنگ نیست.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی شهرستانهای استان از طریق هماهنگی با دادستان ، اطلاعات سپاه ، فرمانداری و.... از افرادی که در امر گندم واسطه گری و علافی دارند تعهد گرفته اند که از خرید گندم پرهیز کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی عنوان کرد: پرداخت سریع وجه گندم به کشاورزان در طی 72 ساعت جایی برای عرض اندام دلالان و واسطه ها باقی نمی گذارد.  

محمدرضا اورانی تاکید نمود: مدیران جهاد کشاورزی شهرستانهااز طریق سامانه رصد کنند که کدامیک از کشاورزان گندم خورا تحویل داده و کدامیک تحویل نداده اند و با آنهایی که گندم خورا تحویل نداده اند ارتباط گرفته شود و نتیجه کار در سال بعد مورد استفاده قرارگیرد

وی هشدار داد که اگر تولید کننده امنیت خاطر نداشته باشد  و یکسره مورد عتاب و خطاب قرارگیرد ، مسیر خود را تغییر خواهد داد.

وی گفت: هرگونه خرید آرد توسط کارخانجات باید در سامانه  توسعه تجارت و ... ثبت شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید