Iranian Agriculture News Agency

وفابخش:

4.5 میلیون تن گندم تحویل سیلوها شد

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: از آغاز فصل برداشت تا تاریخ 14 تیر ماه جمعا 4.52 میلیون تن گندم تحویل سیلوها و انبارهای شرکت بازرگانی دولتی شده است.

4.5 میلیون تن گندم تحویل سیلوها شد

به گزارش ایانا، جواد وفابخش با بیان این که برداشت گندم از اواسط فروردین ماه جاری از استان های با اقلیم گرم آغاز و اکنون عمدتا در اقلیم معتدل و سرد در حال انجام است، اظهار کرد: تاکنون نزدیک به 45 درصد اراضی گندم برداشت شده و این عملیات تا اواسط شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: از آغاز فصل برداشت تا تاریخ 14 تیر ماه جمعا 4.52 میلیون تن گندم به ارزش 114140 میلیارد ریال تحویل سیلوها و انبارهای شرکت بازرگانی دولتی شده است،

وفابخش با اشاره به این که از این مقدار مبلغ 99930 میلیارد ریال (معادل 87.5 درصد) پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: مقدار خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته در همین تاریخ 9 درصد رشد را نشان می‌دهد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با خرید تضمینی دانه روغنی کلزا، گفت: تاکنون 243 هزار تن دانه کلزا به ارزش 10890 میلیارد ریال تحویل شرکت بازرگانی دولتی شده که تا تاریخ 18 خرداد ماه 8600 میلیارد ریال آن معادل 79 درصد بهاء محصول پرداخت شده است.

 وی یادآور شد: در همین راستا وزارت جهاد کشاورزی در حد توان همراهی و همکاری لازم را با مسئول خرید تضمینی گندم و کلزا (وزارت صنعت و معدن و تجارت) به عمل آورده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید