Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان چای کشور خبر داد؛

رکورد بی‌سابقه برداشت برگ سبز چای در سال جاری

رییس سازمان چای کشور گفت: امسال چایکاران استانهای شمالی کشور توانستند با برداشت 149 هزار و 310 تن برگ سبز چای و افزایش 29 درصدی این محصول نسبت به سال گذشته رکورد 13 ساله برداشت این محصول را بشکنند.

رکورد بی‌سابقه برداشت برگ سبز چای در سال جاری

حبیب جهانساز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایانا ضمن خسته نباشید به همه ذینفعان صنعت چای کشور بیان کرد: با توجه به حمایت‌های دولت تصویب به موقع و موثر نرخ خرید تضمینی و اقدامات صورت گرفته در سازمان چای کشور در سالهای اخیر که شامل احیا باغات رها شده، جوان‌سازی و بهزراعی باغات، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به ذینفعان صنعت، شاهد رونق و افزایش تولید بی‌سابقه و چشمگیر در این صنعت بودیم که در طول 13 سال  گذشته این امر بی‌سابقه بود.

وی ادامه داد: امسال چایکاران استانهای شمالی کشور توانستند با برداشت 149 هزار و 310 تن برگ سبز چای و افزایش 29 درصدی این محصول نسبت به سال گذشته رکورد 13 ساله برداشت این محصول را بشکنند و بر تولید ملی بیفزایند.

رییس سازمان چای کشور با بیان اینکه تا کنون 57 درصد مطالبات پرداخت شد، افزود: این سازمان با جدیت پیگیر دریافت مابقی مطالبات و واریز آن به حساب چایکاران است تا بتوانند با آرامش خاطر به بهزراعی و بهسازی باغات چای برای سال زراعی آینده بپردازند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید