Iranian Agriculture News Agency

احیاء و راه اندازی مزرعه پرورش ماهی کشت و صنعت فردوس

مدیرکل شیلات استان اردبیل از راه اندازی مجدد مزرعه پرورش ماهی شرکت کشت و صنعت فردوس درشهرستان پارس آباد پس از چهار سال تعطیلی خبر داد.

احیاء و راه اندازی مزرعه پرورش ماهی کشت و صنعت فردوس

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، محمد اله بخش درحاشیه بازدید از واحد آبزی پروری مزرعه پرورش ماهی کشت و صنعت فردوس گفت: این مجتمع درچهار سال گذشته به دلیل نبودمجوز بهره برداری غیرفعال بوده و درحال حاضر با همکاری شیلات، نظام مهندسی کشاورزی و شرکت آب منطقه ای موافقت اصولی اولیه اخذ و افق تولید بیش از 30 تن در سال آینده برای این مجموعه تولیدی ترسیم گردیده است.

اله بخش با اشاره به اینکه برای راه اندازی مجدد این مرکز 40 میلیارد ریال هزینه شده اظهار داشت: در حال حاضر این مجتمع با سرمایه گذاری انجام یافته و رهاسازی بیش از ۱۲هزار قطعه بچه ماهی سردآبی کار تولید خود را شروع کرده و با حمایت های صورت گرفته شاهد رونق تولید در این مجموعه خواهیم بود.

مدیرکل شیلات استان اردبیل از تولید ماهیان خاویاری و گرم آبی در آینده نزدیک در این مجموعه خبر داد و افزود: وجود استخرهای خاکی و اراضی بکر در این واحد و کارشناسی های بعمل آمده، شرایط برای تولید ماهیان خاویاری نیز مهیا گردیده و امیدواریم با پیگیری های انجام یافته مجوزهای لازم اخذ و به بهره برداری برسد.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته امروز شاهد این اتفاق مهم در راستای امیدآفرینی، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی شهرستان پارس آباد هستیم و راه‌ اندازی مجدد این مجموعه نشانه کار تیمی وتلاش های مجموع همکاران اداره کل شیلات با همکاری فرماندار شهرستان، نظام مهندسی کشاورزی، شرکت آب منطقه ای و مدیران کشت و صنعت فردوس است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید