Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور:

صادرات محصولات زنبورعسل توسعه می‌یابد

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور از برنامه‌ریزی این صندوق برای توسعه صادرات محصولات زنبورعسل خبر داد.

صادرات محصولات زنبورعسل توسعه می‌یابد

امیر معین نمینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا بیان کرد: صادرات فراورده‌های زنبورعسل یکی از الزامات بخش زنبورعسل و از برنامه‌های صندوق است. در همین راستا کمیته‌ای در معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تحت عنوان صادرات محصولات زنبورداری به دبیری صندوق تشکیل‌شده است.

 وی بیان کرد: این کمیته از اوایل پاییز امسال تشکیل‌شده است و ما تا به امروز در جلساتی ذیل این کمیته برگزار کرده‌ایم و از بخش خصوصی فعال برای دریافت نظرات و پیشنهاد‌ها و از سازمان دامپزشکی کشور برای بررسی پروتکل‌های مرتبط دعوت به عمل‌آورده‌ایم.

معین نمینی افزود: مشکل ما در صندوق در خصوص بحث توسعه صادرات، مشکل نقدینگی است. ما برای صادرات مستمر محصولات زنبور عسل به کشورهای متقاضی، نیاز به تأمین منابع مالی قابل اتکا داریم که این منابع متأسفانه در اختیار صندوق نیست. 

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور ادامه داد: برای حل این مشکل در این کمیته با دعوت از بخش خصوصی تلاش داریم که از سرمایه‌های بخش خصوصی برای این منظور استفاده کرده تا بخش خصوصی بتواند قطار صادرات محصولات زنبورعسل را روی ریلی که صندوق گذاشته است حرکت دهد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید