Iranian Agriculture News Agency

چین؛ هدف صادرات محصولات زنبورداران ایرانی

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری ایران گفت: برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات زنبورداری به کشورهای حاشیه خلیج فارس، شمال آفریقا و چین در حال انجام است.

چین؛ هدف صادرات محصولات زنبورداران ایرانی

امیر معین نمینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا ضمن اعلام این خبر بیان کرد: در حال حاضر در مرحله تأمین و گذراندن استانداردهای کشورهای مقصد صادراتی و برآورد و ارزیابی صادرات این محصولات هستیم و امیدواریم صادرات این محصولات توسط صندوق در 6 ماهه دوم سال مالی 1402 محقق شود.

وی افزود: خرید، بسته‌بندی و بازاریابی محصولات زنبورداری در بازارهای داخلی و خارجی در دستور کار این صندوق قرار داشته و بر این اساس، سال گذشته چیزی در حدود ۱۵ تن محصولات زنبورداری از زنبورداران توسط صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری ایران خریداری‌شده است.

معین ادامه داد: بر اساس اساسنامه، برنامه‌های این صندوق شامل ارائه تسهیلات کم‌بهره به سهامداران عضو بر پایه میزان سرمایه، و همچنین حمایت و تأمین و توزیع نهادهای صنعت زنبورداری مانند شکر و سایر نهاده‌ها است. بر همین اساس، در سال مالی ۱۴۰۱، 170 میلیارد ریال تسهیلات از طرف صندوق در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و تسهیلات توزیع نهاده شکر در اختیار زنبورداران قرارگرفته است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری ایران در ارتباط با پیگیری مطالبات بیمه‌ای زنبورداران گفت: ازآنجایی‌که در اساسنامه صندوق توسعه زنبورداری مداخله در مباحث بیمه تعریف‌نشده است، این صندوق به این حوزه ورود نمی‌کند.

وی افزود: یکی از مشکلات بزرگ زنبورداران، تأمین پوشش بیمه تأمین اجتماعی برای این افراد است که در قانون بودجه کشور دیده‌شده ولی هنوز عملیاتی نشده است. ازآنجاکه مطالبه بیمه شخصی زنبورداران یک مطالبه صنفی است، اتحادیه زنبورداران مسئولیت پیگیری آن را به عهده گرفته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید