Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی فارمرز ریویو:

انقلابی در کشاورزی از طریق راه حل‌های رباتیک

اندازه بازار جهانی ربات‌های کشاورزی در سال 2022 به 7.6 میلیارد دلار رسید. با نگاه به آینده، گروه IMARC به‌عنوان یک شرکت تحلیلی انتظار دارد که بازار تا سال 2028 به 21.1 میلیارد دلار برسد و نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) درصد 18.42 در طول سال‌های 2023-2028 را نشان دهد.

انقلابی در کشاورزی از طریق راه حل‌های رباتیک

به گزارش ایانا از فارمرز ریویو، ربات‌های کشاورزی که با نام agrobots نیز شناخته می‌شوند، دستگاه‌های فناوری پیشرفته‌ای هستند که برای ایجاد انقلابی در صنعت کشاورزی طراحی شده‌اند. این ربات‌ها به‌طور خاص برای رسیدگی به چالش‌ها و خواسته‌های کشاورزی مدرن با هدف افزایش کارایی، بهره‌وری و پایداری در شیوه‌های کشاورزی توسعه یافته‌اند.

ربات‌های کشاورزی طیف وسیعی از ماشین‌ها و دستگاه‌ها را در بر می‌گیرند که هر کدام هدف خاصی را در صنعت کشاورزی انجام می‌دهند. به‌عنوان مثال، ربات‌های برداشت برای خودکارسازی کار فشرده برداشت محصول، با استفاده از حسگرهای پیشرفته و سیستم‌های بینایی طراحی شده‌اند که به‌منظور شناسایی محصولات رسیده و انجام عملیات برداشت دقیق است.

از سوی دیگر، ربات‌های وجین‌کننده، مستقلانه علف‌های هرز را شناسایی و از محصولات حذف می‌کنند و اتکا به کار دستی را کاهش می‌دهند و استفاده از علف‌کش را به حداقل می‌رسانند. ربات‌های کاشت و بذرپاش، فرآیند کاشت محصولات را خودکار می‌کنند و ضامن این هستند که قرارگیری دقیق و یکنواخت بذر، بهینه‌سازی تراکم کاشت و کاهش فشار فیزیکی بر کشاورزان درست انجام شده است.

ربات های نظارت بر محصول نقش مهمی در ارزیابی سلامت محصول، رشد و شرایط محیطی دارند. این ربات‌ها که به حسگرهای مختلف مجهز شده‌اند، داده‌های لحظه‌ای را جمع‌آوری می‌کنند که می‌توان آن‌ها را تجزیه و تحلیل کرد تا بینش ارزشمندی را در اختیار کشاورزان قرار دهد.

این رویکرد داده محور تصمیم گیری به موقع در مورد آبیاری، کوددهی، کنترل آفات و مدیریت کلی محصول را امکان‌پذیر می‌کند. تراکتورهای خودران مجهز بهGPS، سنسورها و سیستم‌های کنترلی پیشرفته، قادرند به‌طور مستقل ناوبری و کارهایی مانند شخم زدن یا سمپاشی در مزرعه را انجام دهند.

آنها امکان استفاده دقیق و بهینه از منابع را فراهم می‌کنند و هدر رفت آب، کودها و مواد شیمیایی را کاهش می‌دهند. ربات‌های کشاورزی همچنین به کاهش هزینه‌ها و وابستگی به نیروی کار کمک می‌کنند؛ کمبود نیروی کار را برطرف می‌کنند و به کشاورزان اجازه می‌دهند روی کارهای سطح بالاتر تمرکز کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید