Iranian Agriculture News Agency

اقدامات موثر در راستای افزایش کمی و کیفی چای ایرانی

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه این سازمان اقدامات موثر بسیاری در راستای افزایش کمی و کیفی چای انجام داده است، گفت: سال گذشته مبلغ ۶۲ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت از طریق صندوق حمایت از توسعه چای کشور برای به زراعی، اصلاح و احیا باغات چای و اصلاح شیب پرداخت شد.

اقدامات موثر در راستای افزایش کمی و کیفی چای ایرانی

حبیب جهانساز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایانا در خصوص اقدامات انجام شده در راستای افزایش کیفی و کمی باغات چای کشور بیان کرد: در سال گذشته با توجه به پرداخت مبلغ ۶۲ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت از طریق صندوق حمایت از توسعه چای کشور برای به زراعی، اصلاح و احیا باغات چای و اصلاح شیب پرداخت شد. 

وی ادامه داد: همچنین پرداخت تسهیلات برای بهداشتی کردن و برندسازی کارخانجات و برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در کارخانجات و باغات چای برای ذی‌نفعان صنعت توانستیم گام‌های موثری در افزایش کمی و کیفی محصول چای برداریم که امروز با توجه به این اقدامات انجام شد. 

 رئیس سازمان چای کشور افزود: با توجه به اقدامات انجام شده و شرایط مطلوب اقلیمی شاهد افزایش ۴۲ درصدی برداشت برگ چای نسبت به سال گذشته بوده‌ایم. 

جهانساز بیان کرد:‌ اعلام به موقع و موثر قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای و مصوبه شورای قیمت‌گذاری که قیمت برگ برگ سبز متناسب با تورم و سایر پارامترهای موجود بود توانست رضایتمندی چایکاران و حضور دوباره آنان را در باغات چای برای احیا و به زراعی باغات چای به همراه داشته باشد. 

وی خاطرنشان کرد: سازمان چای کشور علاوه‌بر این اقدامات به هر چایکار به ازای هر هکتار چهار میلیون تومان تسهیلات برای تغذیه و نگهداری باغات چای نیز پرداخت کرد. 

مرغوبترین ارقام چای کشور 

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به ارقام مرغوب چای خاطرنشان کرد: ارقام چای خشک با توجه به نوع برگ سبز و فصل برداشت تولید و بسته‌بندی می‌شود که شامل ممتاز زرین، ممتاز، قلم، انواع شکسته و باروتی است. 

جهانساز افزود: تمام این تولیدات با توجه به عدم استفاده از سموم در باغات چای عاری از هرگونه آلودگی‌های شیمیایی هستند. 

وی اضافه کرد: چای ایرانی جزو محصولات سالم و نزدیک به ارگانیک دسته‌بندی می‌شود که بسته به نوع قیمت و کیفیت به کشورهای مختلف نیز صادر می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید