Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از کشاورزی موفق:

چرا کشاورزان و هتلداران اسکاتلندی ناراضی هستند؟

افزایش قیمت‌ها در اسکاتلند (به‌مانند دیگر نقاط انگلیس)، به‌طور طبیعی بر روی صنعت توریسم و کشاورزی این منطقه نیز تأثیر سلبی و بدی گذاشت است. هتل‌داران در اسکاتلند می‌گویند در آستانه فصل تابستان، مسافران کمتری نسبت به گذشته به این منطقه سفرکرده‌اند اما در کنار آسیبی که به صنعت گردشگری اسکاتلند رسیده، نباید آسیب‌های مترتب بر حوزه غذایی و کشاورزی در این حوزه را نادیده انگاشت!

چرا کشاورزان و هتلداران اسکاتلندی ناراضی هستند؟

به گزارش ایانا به نقل از کشاورزی موفق، اصل ماجرا، به کمبود نیروهای کار خارجی در اسکاتلند بازمی‌گردد. "این براون"، مزرعه‌دار اسکاتلند می‌گوید تا چند روز دیگر باید برداشت توت‌فرنگی را از سطح مزارع خود در سطح گسترده‌ای انجام دهد اما با کمبود شدید نیروی کار مواجه است. افزایش تصاعدی دستمزد کارگران در انگلیس سبب شده است تا کشاورزان و مزرعه‌داران در اسکاتلند طی سال‌های اخیر رو به استخدام موقت نیروهای کار خارجی بیاورند اما امسال حتی از نیروی کار خارجی نیز خبری نیست! فقدان نیروی کارگر خارجی، در صنعت غذایی اسکاتلند نیز خود را نشان داده است، جایی که رستوران‌ها اکثراً ناچار به کاهش ساعات ارائه خدمات و غذا بوده و فروش آن‌ها نیز باوجود افزایش قیمت‌ها نسبت به سال گذشته شدیداً کاهش‌یافته است! صاحبان مشاغل گردشگری و کشاورزی در اسکاتلند می‌گویند که باید درهای این منطقه به روی نیروهای کار خارجی باز باشد اما شرایط حاکم در دوران پسابرگزیت چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد!

"این براون"در این خصوص می‌گوید: "ما در اینجا ( اسکاتلند ) با هر یک از صاحبان مشاغل گوناگون صحبت می‌کنیم، از کمبود نیروی کار خارجی گلایه‌مند هستند. ما در این خصوص با نوعی چالش آشکار رو به روهستیم."

در برخی رستوران‌ها و هتل‌هایی که مخاطب محصولات کشاورزی و غذایی در اسکاتلند هستند، طی هفته‌های گذشته این بحران بیشتر به چشم می‌آید! کمبود سرآشپز، نیروهای خدماتی و حتی هتلدارانی که از کشورهای دیگر به اسکاتلند می‌آمدند، نسبت به هر زمان دیگری بیشتر به چشم می‌آید. طی دو هفته گذشته، تنها چهار اقامتگاه پذیرایی از توریست‌ها در اسکاتلند تعطیل‌شده‌اند. در برخی رستوران‌ها و هتل‌ها نیز منوی غذاها محدودتر شده است. نمی‌توان انتظار داشت کیفیت و تنوع منوهای غذایی در هتل‌ها و اقامتگاه‌ها افزایش پیدا کند، آن‌هم درحالی‌که شاهد کمبود نیروی کار و از همه مهم‌تر، افزایش هزینه برداشت محصولات غذایی و تبعات آن باشید. جمع این دو موضوع با یکدیگر ناممکن است!

طی روزهای اخیر، صاحبان مشاغل توریستی و غذایی در اسکاتلند پیشنهاد‌ها مشخصی در این خصوص به دولت مرکزی( انگلیس) داده‌اند ازجمله اینکه دولت ریشی سوناک صدور ویزاهای کاری از سوی اسکاتلند را آزادکرده و محدودیت‌های موجود را در این خصوص برای کارگران خارجی برداشته است. در ضمن، باید تمهیداتی اندیشیده شود که پس از پایان دوران شیوع پاندمی کوید-19، در برخی قوانین سخت‌گیرانه در خصوص رفت‌وآمد کارگران تجدیدنظر شود. بااین‌حال اسکاتلندی‌ها چندان نگاه خوش‌بینانه‌ای در خصوص حمایت دولت انگلیس از طرح‌های جبرانی و پیشنهادی ارائه‌شده توسط آن‌ها ندارند و این منازعه، قرار نیست در آینده‌ای نزدیک نقطه پایانی داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید