Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از یورونیوز:

کشورهای جنوب اتحادیه اروپا خواهان منابع مالی برای مقابله با خشکسالی

کمبود بارندگی سالانه در حال تأثیرگذاری جدی بر صنعت کشاورزی در برخی مناطق اروپا است.

کشورهای جنوب اتحادیه اروپا خواهان منابع مالی برای مقابله با خشکسالی

به گزارش ایانا به نقل از تارنمای شبکه یورونیوز، کشورهای جنوب اتحادیه اروپا به‌طور فزاینده‌ای نگران خشکسالی در قلمرو خود هستند که به‌طور قابل توجهی بر بخش کشاورزی تأثیر می‌گذارد.

برخی از کشورهایی که بیشترین آسیب را از خشکسالی دیده‌اند، تقاضای برداشت منابع مالی از ذخیره کشاورزی اتحادیه اروپا (صندوق 450 میلیون یورویی برای حمایت از کشاورزان در مواقع استثنایی) را دارند.

لوئیس پلاناس، وزیر کشاورزی اسپانیا اعلام کرده که امسال در اسپانیا شاهد کاهش بیش از 30 درصدی بارندگی از ابتدای سال آبی هستیم.

طبق اعلام وی، این امر از نظر تغذیه دام در مراتع و برداشت زمستانی پیامدهای مستقیمی دارد. همچنین عواقبی برای محصولات بهاره دارد که در برخی موارد امکان کاشت آنها نیست. 

گزارشی که توسط پرتغال و همچنین به نمایندگی از فرانسه، ایتالیا و اسپانیا ارائه شده است، تصویر نگران کننده‌ای را از آینده ترسیم می‌کند. در پایان آوریل، 21.6 درصد از خاک اتحادیه اروپا در "وضعیت هشدار" و 3.2٪ در "وضعیت آماده باش" قرار داشت.

پرتغال و اسپانیا بیشترین تلفات را برای کمبود باران متحمل شدند، اما کشورهای حوزه بالتیک و اسکاندیناوی نیز خاک خشک‌تر از حد معمول را تجربه می‌کنند.

بین ماه اکتبر 2022 و آوریل 2023، اسپانیا با کمبود بارندگی 24 درصد کمتر از میانگین سالانه مواجه بود، در حالی که در فرانسه 26 بخش از 101 بخش در معرض خطر خشکسالی تا پایان تابستان امسال قرار دارند.

در پرتغال، وضعیت خشکسالی تأثیر منفی بر فعالیت‌های کشاورزی در بیش از 40 درصد از سرزمین اصلی داشته است. همچنین در ایتالیا خشکسالی و سیل به دام‌داری، تاکستان‌ها، محصولات غلات، تولید میوه و سبزیجات آسیب رسانده است.

کاهش سطح جریان رودخانه همچنین باعث بالا آمدن مصب‌ها (پای‌رودهای) نمکی در دلتای رود پو در شمال ایتالیا می‌شود و آب‌ها را برای نیازهای کشاورزی غیرقابل استفاده می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید