Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ:

ساماندهی صنعت پرورش اسب در استان البرز با تشکیل تعاونی اسب داران ساوجبلاغ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ از تشکیل نخستین تعاونی اسب داران استان البرز در این شهرستان خبر داد.

ساماندهی صنعت پرورش اسب در استان البرز با تشکیل تعاونی اسب داران ساوجبلاغ

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، علی اکبر الماسی نوکیانی گفت: شهرستان ساوجبلاغ با دارا بودن نزدیک به ۵۵ واحد پرورش و بیش از دو هزار رأس اسب از نژادهای مختلف، به قطب صنعت پرورش اسب  استان البرز تبدیل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به اینکه این شهرستان از گذشته یکی از مراکز مهم پرورش اسب در کشور بوده است و این صنعت می تواند ارزآوری و سهم قابل توجهی در توسعه کشور داشته باشد؛ افزود: با فعال شدن تعاونی‌ها و گسترش خدمات آنها امید است با اجرای طرح‌ها و برنامه‌هایی از قبیل جشنواره‌های مختلف شاهد بروز استعدادهای بیشتر در این شهرستان باشیم که در توسعه این صنعت می‌تواند نقش اساسی داشته باشد و تحقق این امر نیازمند نگاه ویژه از طرف مسئولین  است.

وی تصریح کرد: با حمایت های معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در راستای هماهنگی، ارتباط و انسجام بیشتر و ارائه خدمات مطلوبتر به این قشر از بهره برداران، بزودی شاهد تأسیس تعاونی اسب داران شهرستان خواهیم بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ در ادامه، فعالیت اقتصادی در این رشته را بسیار مقرون به صرفه عنوان کرد و افزود: مجموعه های نگهداری و پرورش اسب در شهرستان زمینه مناسبی برای رونق و توسعه این شهرستان در رشته‌های ورزشی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی محسوب می شود.

الماسی نوکیانی از برگزاری اولین جلسه هم اندیشی تولیدکنندگان با مسئولین معاونت بهبود تولیدات دامی استان و مسئولین شهرستانی خبر داد وگفت: قصد داریم با تعامل و همکاری بیشتر با تولید‌کنندگان نسبت به کاهش دغدغه‌های موجود و چالش های پیش‌روی این صنعت گام برداریم و پیگیر حمایت دستگاه های دولتی در این زمینه هستیم.

.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید