Iranian Agriculture News Agency

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران درخواست کرد:

تخصیص یارانه به صنعت زنبورداری

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بیان کرد : اگر یارانه‌ای در تولید بذر یا بخش باغبانی هست، باید بخشی از آن به صنعت زنبور عسل تخصیص داده شود. در همین راستا حمایت و تقویت صندوق حمایت از صنعت زنبور عسل باید در اولویت قرار گیرد.

تخصیص یارانه به صنعت زنبورداری

به گزارش خبرنگار ایانا از جلسه بررسی فعالیت‌ها، عملکرد و برنامه‌های اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی زنبورداران ایران زمین که با حضور سرپرست و اعضای هیات مدیره سازمان برگزار شد، غلامرضا هادربادی با تاکید بر اهمیت و جایگاه اتحادیه زنبورداران‌ گفت: زنبور عسل یک نقش‌آفرین گمنام در بخش کشاورزی است که در گرده افشانی محصولات باغی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم نقش به‌سزایی را بر عهده داشته و زنبور عسل نهاده و نهاده‌ساز  زنده بخش کشاورزی است.

وی افزود :استفاده از سایر ظرفیت‌های موجود در ترویج صنعت زنبور عسل اجتناب‌ناپذیر است و اتحادیه باید از برنامه‌های آموزشی و فرهنگ‌ساز سازمان صدا و سیما در زمینه صنعت زنبور عسل بهره‌گیری کند.

سرپرست سازمان تعاون روستایی اضافه کرد: اتحادیه باید ممیزی عسل اصل از غیر اصل را براساس شاخص‌های مربوطه و استانداردهای این صنعت بر عهده داشته باشد. 

هادربادی  در خصوص اهمیت داشتن برنامه بیان کرد: اتحادیه باید تدوین برنامه جامع و مدون به‌عنوان نقشه راه صنعت زنبورداری کشور را در دستور کار خود قرار دهد. این برنامه باید در شورای معاونان وزارتخانه به تصویب برسد و مسئولیت بخش‌های مختلف در این برنامه راهبردی به‌طور شفاف مشخص باشد.

وی یادآور شد: اتحادیه باید از تجارب سایر استان‌ها در خصوص معافیت مالیات بر درآمد ناشی از معامله با غیر اعضاء استفاده کند و اتحادیه اگر می‌خواهد محصولاتش دارای مشتری و بازار‌پسند باشد، باید آموزش آن را از قبل برای جامعه هدف ارائه کرده باشد.

در ادامه این نشست ، محسن سلمان مدیر کل دفتر توسعه، آموزش و ترویج تعاونی‌ها و تشکل‌ها با اشاره به اهمیت افزایش تعامل سازنده و هم‌افزایی بین سازمان و اتحادیه زنبورداران و بررسی گزارش عملکرد و برنامه‌های پیش‌روی اتحادیه گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی با اتحادیه‌های مرکزی و سراسری در راستای وظایف حاکمیتی از اولویت‌های سازمان به شمار می‌رود.

توزیع 14 هزار تن نهاده شکر برای زنبورداران 

 محسن موسویان مدیر عامل اتحادیه سراسری زنبورداران ایران زمین ضمن معرفی اتحادیه، گزارشی از عملکرد سال گذشته این مجموعه از قبیل توزیع نهاده شکر برای زنبورداران به میزان حدود 14هزارتن، زمینه‌سازی برای اجرای قانون شناسنامه‌دار شدن الکترونیکی زنبورداران، پیگیری ثبت برند ملی اتحادیه زنبورداران ایران بر اساس اساسنامه و جهت تسهیل فرآیندهای بازرگانی و تجاری برای صادرات، امضای تفاهم نامه با یک شرکت دانش‌بنیان اکتوتک و دانشگاه شهید بهشتی جهت تولید و عرضه خمیر شیرین و اقناع شورای کنترل سموم سازمان حفظ نباتات برای ممنوعیت ثبت و استفاده از سم مرگبار فیپرونیل ارائه کرد.

موسویان هم چنین در توضیح برنامه‌های اتحادیه مواردی چون برندسازی و استانداردسازی فرایند تولید عسل؛ توسعه و تقویت عملیات بازرگانی به‌منظور عرضه محصولات صنعت زنبورداری در بازارهای داخلی و خارجی را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش خبرنگار ایانا ، این نشست در راستای افزایش تعامل بین سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و اتحادیه‌های سراسری همچنین بررسی فعالیت‌ها و برنامه‌های آن‌ها، جلسه بررسی فعالیت‌ها، عملکرد و برنامه‌های اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی زنبورداران ایران زمین با حضور سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی، اعضای هیات مدیره، معاونین و مدیران ستادی سازمان تعاون روستایی و هیات مدیره و مدیرعامل اتحادیه  زنبورداران در تاریخ ۳۱ مرداد امسال در محل سالن جلسات سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید