Iranian Agriculture News Agency

آبیاری تحت فشار راهکار مناسبِ بهره‌ وری آبِ کشاورزی در اصفهان است

بهره گیری از روش‌های بهینه سازی مصرف آب از جمله در صنعت کشاورزی در این خطه ضروری است.

آبیاری تحت فشار راهکار مناسبِ بهره‌ وری آبِ کشاورزی در اصفهان است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، مسوول سامانه‌های نوین آبیاری سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: این استان در شرایط خاص خشکسالی قرار دارد و منابع آبی سطحی و زیرسطحی آن هرساله با افت روبه رو می‌شود بنابراین بهره گیری از روش‌های بهینه سازی مصرف آب از جمله در صنعت کشاورزی در این خطه ضروری است.

محمود صالحان افزود: اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در مناطق مختلف استان اصفهان در دستور کار قرار گرفته است به‌ویژه در نواحی که کمبود بیشتری گزارش شده است اهمیت بیشتری دارد.

مسوول سامانه‌های نوین آبیاری سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: در ۶ ماه اول امسال چنین طرح هایی در ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی استان اجرا شده است.

صالحان اضافه کرد: این طرح‌ها در بیشتر شهرستان‌های این استان اجرا شد اما از حیث وسعت بیشترین ارقام مربوط به اصفهان، اردستان، آران و بیدگل و سِمیرُم است.

وی رقم هزینه برای این سامانه‌ها را بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: تخصیص اعتبارات کافی، شتاب و دربرگیری بیشتر اراضی در انجام پروژه‌های مشابه را افزایش می‌دهد.

مسوول سامانه‌های نوین آبیاری سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تاکید کرد: با توجه به نیاز مبرم کشاورزان استان به اجرای سامانه‌های جدید آبیاری و مشکلات ناشی از خشکسالی و همچنین مبارزه با اثرات ناشی از کاهش منابع آب‌های زیرزمینی، تخصیص اعتبارات بیشتر و به موقع در این زمینه راهگشا خواهد بود.

بر اساس اعلام مسوولان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان، بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۲۵۰ هزار هکتار از مزارع این استان قابلیت پیاده سازی طرح‌های آبیاری جدید را دارد که تاکنون برای حدود ۱۲۶ هزار هکتار اجرا شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید