Iranian Agriculture News Agency

صنعت دام و طیور نقش ویژه‌ای در ایجاد اشتغال اصفهان دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: اصفهان جزو استان‌هایی است که تولیدکنندگان حرفه‌ای صنعت دام و طیور آن نقش ویژه‌ای برای ایجاد اشتغال مُولد در استان دارند.

صنعت دام و طیور نقش ویژه‌ای در ایجاد اشتغال اصفهان دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، مهرداد مرادمند در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور، آبزیان و دامپزشکی اصفهان که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برگزار می‌شود افزود: صنعت و دام و طیور کشور یک صنعت پیشرفته و با فناوری روز است که در سلامت و امنیت غذایی کشور نقش بسیار مهمی دارد.

وی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند این نمایشگاه موجب گردهمایی تولیدکنندگان و فعالان صنعت دام و طیور و ایجاد یک خرد جمعی و تبادل تجارب بین اهالی این صنعت می‌شود و در کنار این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی با حضور محققان و مُروجین کشاورزی برگزار می‌شود.

مرادمند ادامه داد: امسال شاهد حضور وزیر کشاورزی اقلیم کردستان عراق در این نمایشگاه بودیم که در راس یک هیات تجاری از این نمایشگاه دیدن کردند و از دیروز مشغول رایزنی با تعدادی از تولیدکنندگان مطرح استان هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از بازدید وزیر کشاورزی اقلیم کردستان عراق از برخی واحدهای صنعتی شاخص استان خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم خروجی خوبی از این نمایشگاه داشته باشیم و برگزاری این نمایشگاه باعث اعتلای صنعت دام و طیور کشور شود.

وی تاکید کرد: اصفهان جزو استان‌هایی است که نقش ویژه‌ای از نظر مقدار و کیفیت محصول و میزان اشتغال در پررنگ کردن تولیدات محصولات صنعت دام و طیور کشور داشته است.

مرادمند ادامه داد: استان اصفهان با تولید سالیانه ۱/۵ میلیون تُن شیر خام رُتبه نخست تولید شیر کشور و با تولید ۲۰۵ هزار تُن، رتبه دوم تولید مرغ و با تولید ۱۰۵ هزار تُن تخم مرغ مقام دوم تولید تخم مرغ کشور را دارد.

وی به رُتبه چهارم تولید عسل استان در کشور اشاره کرد و گفت: اصفهان رُتبه نخست تولید گوشت بوقلمون و رُتبه نخست تولید گوشت شترمرغ را دارد و در سرجمع تولید محصولات پروتیینی کشور رتبه اول را داراست.

اصفهان از مناطق اصلی کشور در حوزه صنایع مختلف کشاورزی محسوب می‌شود و نقش بسزایی در تولید انواع محصولات ایفا می‌کند بطوریکه از نظر رُتبه‌بندی با تولید سالانه یک میلیون و ۳۷۰ هزار تُن شیر در جایگاه نخست قرار دارد و با تولید۲۰۰ هزار تُن گوشت مرغ و یکصد هزار تُن تخم‌مرغ، جایگاه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

استان اصفهان یکی از قُطب‌های تولیدات دامی کشور و با ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۱۷ کشتارگاه طیور و ۳۳ کشتارگاه دام و بیش از ۱۰ هزار مرکز بسته‌بندی و فرآورده‌های خام دامی دارای ظرفیت مناسب در این بخش اقتصادی است.

این استان دارای بیش از هفت میلیون و ۸۰۰ هزار راس انواع دام است که این خطه را به یکی از قُطب‌های تولید فرآورده‌های دامی در کشور تبدیل کرده است. 

اصفهان رُتبه نخست تولید گوشت مرغ و بوقلمون، رُتبه چهارم تولید گوشت قرمز، رُتبه دوم تولید تخم مرغ و رُتبه اول تولید شیر خام و رُتبه چهارم تولید عسل کشور را داراست. 

نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور، آبزیان و دامپزشکی به مدت پنج روز تا ۲۱ خرداد جاری در ۱۷ هزار مترمربع فضای محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با هدف معرفی کالاها و محصولات جدید و فناوری‌های نو در صنعت دام و طیور، ایجاد فرصت تعامل با تولیدکنندگان، بازرگانان و متخصصان، ایجاد فرصت عقد قراردادهای کاری و اخذ نمایندگی برپاست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید