Iranian Agriculture News Agency

دبیر انجمن جوجه یک‌روزه مطرح کرد :

حمل‌ونقل نامناسب و خسارت به طیور

بخش خصوصی درصدد بهبود فرایند تولید طیور است

دبیر انجمن جوجه یک‌روزه گفت: سالانه رقمی معادل 700 میلیارد تومان خسارت ناشی از حمل‌ونقل نامناسب به صنعت طیور وارد می‌شود.

حمل‌ونقل نامناسب و خسارت به طیور

به گزارش ایانا غلامعلی فارغی دبیر انجمن جوجه یک‌روزه در همایش بین‌المللی مدیریت حمل‌ونقل در صنعت طیور درباره حمل‌ونقل نامناسب طیور اظهار کرد: اصل موضوع بر آن است که میزان ضایعات و تلفات ناشی از حمل‌ونقل طیور بالاست چراکه برای حمل‌ونقل طیور در فصل تابستان درهای کامیون  را به سبب جریان هوا باز می‌گذارند، این امر به معنای خشک شدن جوجه و خارج شدن جوجه از یکنواختی است.

وی افزود:با توجه به شرایط نامساعد حمل‌ونقل  و وزن‌های متفاوت جوجه در پرورش، برخی افراد اظهاراتی مبنی بر پرورش نادرست جوجه در ایران می‌کنند درحالی‌که این امر صحت ندارد.

فارغی ادامه داد: با معرفی خودروهای مناسب  و حمل‌ونقل جوجه با کامیون‌های مجهز، رقمی معادل 760 میلیارد تومان ناشی از کاهش ضایعات در صنعت باقی می‌ماند.

این مقام مسئول بابیان اینکه سالانه رقمی معادل 700 میلیارد تومان خسارت ناشی از حمل‌ونقل نامناسب به صنعت طیور وارد می‌شود،بیان کرد: سالانه از تولید یک میلیارد و 200 جوجه، یک درصد آن معادل 10 هزار تن گوشت مرغ به سبب حمل‌ونقل نامناسب از بین می‌رود، ضمن آنکه با کاهش حدود 2 دهم درصد وزن مابقی جوجه‌ها ،رقمی معادل 7 تا 8 هزار تن گوشت مرغ را نیز از دست می‌دهیم.

وی در پایان سخنان خود با انتقاد از شرایط نامساعد حمل جوجه طی 40 سال اخیر تصریح کرد: هم‌اکنون بخش خصوصی درصدد بهبود فرایند تولید مکانیزه است که انتظار می‌رود در صنعت حمل‌ونقل جوجه و طیور نیز با کامیون‌های مجهز انقلابی صورت پذیرد .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید