Iranian Agriculture News Agency

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت:

بیش از سه هزار نفر در صنعت پرورش آبزیان آذربایجان غربی اشتغال دارند

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: بیش از سه هزار نفر دربخش‌های مختلف صنعت پرورش آبزیان و در ۳۰ تعاونی مرتبط شیلاتی در سطح استان اشتغال دارند.

بیش از سه هزار نفر در صنعت پرورش آبزیان آذربایجان غربی اشتغال دارند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، منصور لطفی بیان کرد: آذربایجان غربی در بین استان‌های غیر ساحلی دارای رتبه برتر در تولید آبزیان در منابع آب‌های داخلی بوده و در ۴۲۰ مرکز و مزرعه پرورشی، تکثیر و پرورش، صید و صیادی در منابع آبی استان فعالیت دارد.

لطفی توضیح داد: در آذربایجان غربی گونه‌های متنوع آبزیان ازجمله شاه‌میگوی دراز آب شیرین سد ارس، آرتمیا، ماهیان گرمابی شامل انواع ماهی کپور، فیتوفاک، بیگ‌هد و آمور و در ماهیان سردآبی شامل قزل‌آلا و نیز انواع ماهیان زینتی و سایر آبزیان مانند زالوی طبی و جلبک پرورش داده می‌شود.

وی ادامه داد: بازارچه‌ها و غرفه‌های عرضه مستقیم و زنده آبزیان و مراکز گردشگری و طبخ آبزیان در سطح استان به‌منظور ترویج فرهنگ مصرف ماهی و بالا بردن سرانه مصرف در طول سال مشغول به فعالیت هستند.

لطفی گفت: صنایع مرتبط با شیلات مانند کارخانه تولید پودر ماهی، عمل‌آوری و بسته‌بندی ماهی و شاه‌میگو، کارخانه و مراکز تولید تجهیزات و ادوات مختلف شیلاتی در استان راه‌اندازی شده و برای توسعه فعالیت آن‌ها برنامه‌های حمایتی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از سرمایه‌گذاران جهت ایجاد مراکز و مجتمع‌های تولید انواع آبزیان و صنایع شیلاتی موردنیاز ازجمله کارخانه تولید خوراک آبزیان، مراکز عمل‌آوری و بسته‌بندی آبزیان و توسعه بازار در سطح استان استقبال و حمایت می‌کنیم.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: مصرف سرانه آبزیان در استان بر اساس گزارش مرکز تحقیقات شیلات استان حدود هشت کیلوگرم در سال بوده و امیدواریم با گسترش و ترویج فرهنگ مصرف آبزیان شاهد افزایش این میزان به ۱۱ کیلوگرم در سال ۱۴۰۴ باشیم.

مدیر شیلات و آبزیان استان یادآور شد: ماهی یک غذای سالم و کامل محسوب می‌شود قرار دادن آن در سبد مصرف پروتئین خانوار افزایش ضریب سلامتی، طول عمر و عدم ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید