Iranian Agriculture News Agency

مشاور وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

بورس عسل در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود

مشاور وزیر جهاد کشاورزی از راه‌اندازی بورس عسل در آینده خبر داد.

بورس عسل در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود

مرتضی حنفیه زاده مشاور وزیر جهاد کشاورزی و و مجری طرح پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از تولید در بخش کشاورزی در حاشیه انعقاد تفاهم نامه همکاری در زمینه کارآفرینی و توسعه کسب و کارهای رشته زنبورداری در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی بورس عسل در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بورس عسل در کنار ایجاد پایانه صادراتی به زنجیره ارزش این محصول کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه جهان بدون زنبور عسل قابل تصور نیست، افزود: هزاران گیاه بدون وجود این موجود زنده از بین خواهد رفت.

حنفیه زاده ادامه داد: زنبور عسل نقش اساسی با گرده افشانی در تنوع گیاهان دارد و منجر به تنوع گیاهی می شود همچنین قدرت بقاء را افزایش می دهد.

وی با اشاره به اینکه از ۱۲۰ هزار تن تولید عسل در سال گذشته  تنها 3 هزار تن قابلیت صادرات داشته است، یادآور شد: باید عسل ایران را به سایر کشورها معرفی کنیم زیرا علاوه بر ارزآوری می تواند به معیشت زنبورداران نیز کمک بسیاری کند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۰ هزار کندو در کشور وجود دارد و جمعیتی بالغ بر ۴۰ هزار زنبوردار در حال فعالیت در این حوزه هستند.

حنفیه زاده ازجمله محصولات جانبی عسل را زهر زنبور، بره موم و ژل رویال عنوان کرد و گفت: محصولات جانبی عسل قابلیت صادرات بالایی دارد و می‌توان به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان با فرآوری در این حوزه، ارزش‌افزوده این صنعت را افزایش داد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید