Iranian Agriculture News Agency

صادرات ۴۲ میلیون دلاری صنعت کشاورزی در اصفهان

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از رشد ۳.۶ برابری تولیدات کشاورزی در استان اصفهانپس از انقلاب اسلامی خبر داد.

صادرات ۴۲ میلیون دلاری صنعت کشاورزی در اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به صادرات سالانه ۱۱۶ هزار تُن انواع محصولات گیاهی و گلخانه‌ای این خطه به ارزش ۴۲ میلیون دلار افزود: نگاه به بازارهای خارجی در سال‌های گذشته بیشتر شد و باید با رفع مشکلات صادراتی برای ارزآوری حداکثری تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد بذر مینی تیوبر سیب زمینی ایران در اصفهان تولید می شود خاطرنشان کرد: این محصول قبلا از خارج وارد کشور می شد اما اکنون پنج واحد تولیدی آن در استان فعال است.

مرادمند اضافه کرد: استان با هشت هزار و ۴۰۰ هکتار زمین مرتبط با گیاهان دارویی رتبه برتر کشور است و از سوی دیگر  ۱.۹ میلیون تن محصولات دامی در استان تولید می شود که ۴۰ درصد مازاد بر نیاز استان است و در اختیار سایر هموطنان قرار می گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه استفاده بهینه از منابع آبی بدلیل شرایط خشکسالی حاکم بر منطقه ضروری و لازم است گفت: استان ظرفیت اجرای سالانه ۱۲ هزار هکتار آبیاری تحت فشار و بهینه را دارد و نیازمند تامین اعتبارات است.

دهه فجر امسال اصفهان در بخش کشاورزی با بهره برداری ۳۲۸ طرح با صرف ۴۸۴ میلیارد تومان همراه بود و این طرح‌ها در بخش‌های تولیدات گیاهی، آب و خاک و فنی مهندسی، دام و طیور، منابع طبیعی، تعاونی روستایی و امور عشایر اجرا شد.

۲۴۰ میلیارد تومان این طرح‌ها آورده اشخاص، ۱۰۷ میلیارد تومان اعتبار از تسهیلات بانکی و ۱۳۷ میلیارد تومان اعتبارات دولتی است و تیران و کرون با ۱۰۱ میلیارد تومان، اصفهان ۷۲.۹ میلیارد تومان و دهاقان با ۴۱.۸ میلیارد تومان شهرستان‌هایی هستند که بیشترین اعتبار طرح‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

تولیدات گیاهی با ۱۵۲، آب و خاک و مهندسی با ۱۰۷ و دام و طیور با ۲۶ پروژه بیشترین آمار مربوط به طرح‌ها به شمار می روند و یک هزار و ۱۰۹ اشتغال جدید بواسطه این طرح‌ها ایجاد و یک هزار و ۲۴۵ شغل تثبیت شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید