Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهادکشاورزی استان تهران:

صنعت زنبورداری دماوند توسعه می یابد

افتتاح سردخانه ۱۰هزارتنی دماوند در دهه فجر امسال

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اظهار داشت: شهرستان دماوند با داشتن 8200هکتار باغ، در توسعه زنبورداری بستر لازم را دارد و باید این صنعت در شهرستان گسترش یابد.

صنعت زنبورداری دماوند توسعه می یابد

به گزارش خبرنگار ایانا از استان تهران، ذوالفقاری رییس سازمان با هدف بازدید از پروژه های کشاورزی شهرستان و حضور در نشست رفع موانع تولید و بررسی مشکلات صنایع و سرمایه‌گذاران دماوند به این شهرستان سفر کرد.

ذوالفقاری در بازدید از سردخانه نیمه فعال 10 هزارتنی دماوند از نزدیک در جریان مشکلات این واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی قرار گرفت.

به گفته ترکیان، مدیر صنایع روستایی سازمان جهاد کشاورزی استان، این سردخانه در زمینی به مساحت 11هزارمتر مربع با اعتبار 20 میلیارد تومانی احداث شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در جلسه ای با بهره بردار طرح و بررسی مشکلات موجود در راه اندازی این سردخانه اظهار داشت: سردخانه ها می توانند علاوه بر ایجاد ارزش افزوده برای بخش کشاورزی، با شکستن قیمت ها و عرضه محصولات خارج از فصل به نفع تولیدکننده و مصرف کننده عمل کنند.

وی ادامه داد: این سردخانه با نرده کشی، محوطه سازی و ... می تواند در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

ذوالفقاری هم چنین در اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند حضور یافت و از بخش های مختلف این اداره بازدید و با کارکنان گفت و گو کرد.

وی خواستار توسعه صنعت زنبورداری در این شهرستان شد و گفت: شهرستان دماوند با داشتن 8200هکتار باغ، در توسعه زنبورداری بستر لازم را دارد و باید این صنعت در شهرستان گسترش یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به واردات 100هزارتن گوشت قرمز به کشور اضافه کرد: با توسعه واحدهای دامی و اتکا به تولید داخل می توان از واردات گوشت قرمز جلوگیری کرد.

طهرانی پور، مدیر حهاد کشاورزی دماوند در خلال این بازدید از تجهیز 6600هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سامانه های نوین آبیاری خبر داد و گفت: به این ترتیب بیش از 80 درصد باغات این شهرستان به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده است.

وی ادامه داد: 92پلاک دارای تداخل در دماوند شناسایی شده که تاکنون 6 پلاک به مساحت 13 هزارهکتار در کمیسیون رفع تداخلات استان مطرح و تعیین تکلیف شده است.

یه گفته طهرانی پور، 28میلیارد طرح های کشاورزی، دامی و باغی شهرستان متقاضی استفاده از تسهیلات سامانه کارا در شهرستان دماوند به بانک های عامل معرفی شده که یک میلیارد و 800میلیون تومان از این میزان پرداخت شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید