Iranian Agriculture News Agency

تولید محصول جو در یزد ۱۰ درصد کاهش دارد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: تولید محصول جو در سال زراعی ۹۹- ۹۸ به دلیل توفان و سرمازدگی وهمچنین تغییر الگوی کشت در استان ۱۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش دارد.

تولید محصول جو در یزد ۱۰ درصد کاهش دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، محمدعلی حاتمی زاده در حاشیه بازدید از مراحل برداشت جو در ابرکوه در گفت و گو با  ایانا با اشاره به برداشت محصول جو در ۲ هزار و ۵۵۰ هکتار اراضی استان افزود: متوسط تولید این محصول در هر هکتار ۳.۱ تن است .

وی بابیان اینکه برداشت محصول تا اواخر خردادماه ادامه دارد، اظهارکرد:  از این میزان سطح زیرکشت  حدود هشت هزار تن جو برداشت می شود.

حاتمی زاده از شهرستان های ابرکوه، خاتم و بهاباد به عنوان بیشترین مناطق سطح زیرکشت این محصول یاد کرد و گفت: عمده جو تولیدی در دامداری های استان مورد استفاده قرار می گیرد.

این مسئول زراعت استان با اشاره به راهبردی بودن محصولاتی از قبیل گندم، جو و ذرت در اقتصاد ملی  افزود: عمده سطح زیرکشت محصول زراعی استان گندم و جو است که بیشتر به روش نوین و علمی کشت می شود.

در استان یزد کشاورزان و دامداران با رعایت الگوی کشت نوین و بهره وری از آب مجازی در بخش کشاورزی و دامداری سالانه افزون بر یک‌ میلیون و ۶۳۰ هزار تن انواع محصول کشاورزی و دامی تولید می کنند.

این میزان تولید به همت۷۰ هزار خانوار روستایی ، کشاورز و دامدار در این حوزه تولید می‌شود که شامل ۷۹۰ هزارتن محصول زراعی و باغی، ۵۱۰ هزار تن محصول گلخانه‌ای و ۳۸۰ هزارتن محصول دامی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید