Iranian Agriculture News Agency

سرما و طوفان ۴۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان ابرکوه خسارت زد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه گفت: به دلیل کاهش دمای هوا در اوایل فروردین ماه جاری و وزش توفان در هفته گذشته ،۴۰۰ میلیارد تومان به محصول باغ‌های زردآلو ، گوجه سبز و پسته دهستان فراغه . تیرجرد بخش مرکزی و بخش بهمن خسارت وارد شد.

سرما و طوفان ۴۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان ابرکوه خسارت زد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، مهدی غیب الهی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایانا افزود: بر اساس برآوردهای اولیه از این مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان مربوط به سرمازدگی و بقیه زیان ناشی از توفان است.

وی با بیان اینکه به ۵۰ تا  ۸۰ درصد محصول باغ های منطقه خسارت وارد شد، اظهارکرد: حدود هزار و ۲۰۰ هکتار از سطح زیرکشت باغ های زردآلو و گوجه‌ سبز دهستان فراغه و هزار و ۳۰۰ هکتار هم در بخش بهمن زیان دید.

به گفته وی بیشترین میزان تولید محصول زرد آلوی استان یزد در فراغه برداشت می شود، خاطرنشان کرد: توفان بیشترین زیان را به این منطقه وارد کرد .

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با اشاره به اینکه هفت هزار هکتار سطح زیرکشت محصول پسته که بیشتر در بخش بهمن قرار دارد ، خاطرنشان کرد : به نیمی از این محصول به دلیل سرمازدگی خسارت وارد شد .

غیب الهی با بیان اینکه نیمی از محصول زردآلو و گوجه سبز ابرکوه در برابر حوادث طبیعی بیمه است ، تاکیدکرد: به کشاورزان توصیه می شود در فرصت مناسب  نسبت به بیمه محصولات خود در برابر حوادث طبیعی اقدام کنند تا در سال زراعی آینده با چنین مشکلاتی مواجه نشوند .

اراضی قابل کشاورزی ابرکوه به علت کاهش بارندگی، کم آبی و تداوم ۲ دهه پدیده خشکسالی از ۲۰ هزار هکتار به ۱۵ هزار هکتار کاهش یافت و ۴۰ درصد اشتغال وابسته به فعالیت‌های کشاورزی، دامداری و دامپروری است و هشت هزار خانوار ، سالانه ۲۰۰ هزار تن محصول کشاورزی و دامی تولید می کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید