Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد:

تعامل سازمان جهاد کشاورزی با دانشگاه آزاد اسلامی در راستای افزایش بهره‌وری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد، هیئت علمی دانشکده کشاورزی و اساتید دانشگاهی گفت: با ورود دانش به بخش کشاورزی و تعامل با نخبگان، دستیابی به امنیت غذایی آسان‌تر می‌شود.

تعامل سازمان جهاد کشاورزی با دانشگاه آزاد اسلامی در راستای افزایش بهره‌وری

به گزارش خبرنگار ایانا در یزد، محمد علی حاتمی زاده با بیان اینکه کشاورزی استان از لحاظ وضعیت آب و خاک بحرانی بوده و نیاز به نیروی انسانی و سرمایه‌ی بیشتری دارد، گفت: با ورود نخبگان دانشگاهی به این بخش تحقق اهداف وزارت جهادکشاورزی دست یافتنی‌تر می‌شود.

وی توضیح داد: خشکسالی‌های پی در پی مشکل تامین آب کشاورزی را دوچندان کرده ولی با برنامه‌ریزی مسئولان و همت کشاورزان توانسته‌ایم آب را مهندسی کرده و کشت گیاهان کم آبخواه و محصولات گلخانه‌ای را در استان رونق دهیم.

به گفته این مقام مسئول بخش کشاورزی استان نیازمند تعامل با نخبگان دانشگاهی، شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشجویان است.

حاتمی زاده خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از حضور دانشجویان در مزارع و واحدهای کشاورزی و همفکری برای افزایش بهره‌وری در این بخش بسیار استقبال می‌کند.

وی یادآور شد: با وجود اینکه عموم مردم، استان یزد را یک استان صنعتی و معدنی می‌دانند ولی در بخش کشاورزی دارای پتانسیل‌های خوبی است به طوری که در بسیاری از محصولات کشاورزی رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده‌ایم.

رئیس سازمان متذکر شد: طبق سند تحولی یزد نوین برای تامین امنیت غذایی برنامه‌ریزی‌های مناسب در راستای احداث مگافارم‌های صنعت کشاورزی با ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام شده است.

 

خبرنگار: مسلم زارع

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید