Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد:

نقش کشاورزان در ایجاد امنیت غذایی بسیار حیاتی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: امنیت غذایی و معیشت مردم وظیفه ذاتی جهاد است که این امر با کمک کشاورزان و حمایت مردم امکان‌پذیر می‌شود.

نقش کشاورزان در ایجاد امنیت غذایی بسیار حیاتی است

به گزارش خبرنگار ایانا در یزد، محمدعلی حاتمی زاده در نشست با اعضای شورای اسلامی شهرستان تفت گفت: درصورتی‌که زمین‌های واگذارشده به بهره‌برداری نرسد و استفاده‌های دیگری جز طرح موردنظر انجام شود به‌سرعت خلع ید خواهد شد.

وی بابیان اینکه ما از کشاورزان امنیت غذایی می‌خواهیم، افزود: در قبال حمایت‌های دولتی از کشاورزان انتظار افزایش بهره‌وری در راستای ایجاد امنیت غذایی و تأمین سبد پروتئینی را خواهانیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه احداث مگافارم با ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به این صنعت، می‌تواند کمک ویژه‌ای به بخش کشاورزی استان یزد کند، خاطرنشان کرد: هدف جهاد کشاورزی تأمین امنیت غذایی با حمایت از احداث مگافارم های صنعت کشاورزی در استان به‌منظور افزایش تولید و اشتغال‌زایی گسترده است.

اعضای شورای اسلامی شهرستان تفت مرمت واحیای قنوات، تخصیص بودجه، تغییر کاربری غیرمجاز، خشک‌سالی، حادثه سیل و همچنین استقرار نیروی بیشتر در مراکز جهاد کشاورزی شهرستان را از مهم‌ترین دغدغه‌های کشاورزان تفتی برشمردند.

به گفته این مقام مسئول و با توجه به اینکه بیشترین تعداد قنوات استان در شهرستان تفت وجود دارد، مساعدت لازم در رابطه با تخصیص اعتبار بیشتر به قنوات با برنامه‌ریزی در راستای افزایش بهره‌وری و راه‌اندازی مگافارم ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

خبرنگار: مسلم زارع

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید