Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد:

افتتاح و بهره‌برداری از ۲۴۷ پروژه بخش کشاورزی استان یزد در ایام دهه فجر

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد از راه‌اندازی، بهره برداری و افتتاح ۴۳ طرح در قالب ۲۴۷ پروژه بخش کشاورزی با اعتباری بالغ‌بر هفت هزار و ۸۰۹ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

افتتاح و بهره‌برداری از ۲۴۷ پروژه بخش کشاورزی استان یزد در ایام دهه فجر

به گزارش خبرنگار ایانا در یزد، محمد علی حاتمی زاده بیان کرد: از تعداد کل پروژه‌ها ۱۹۸ طرح مربوط به بخش آب و خاک است که با اعتباری بالغ‌بر ۵۶۳ میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی برای ۷۸ نفر افتتاح خواهد شد. همچنین چهار پروژه نیز در بخش باغبانی و گلخانه با اعتباری معادل ۱۹۵ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۳۳ نفر نیز می‌توان نام برد.

وی در مورد طرح‌های شاخص مورد بهره‌برداری در سال جاری، خاطرنشان کرد: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به ۲۰ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتباری بالغ‌بر ۸۳۳ میلیارد ریال با اشتغال‌زایی ۹۰ نفر به طور مستقیم اشاره کرد.

به گفته این مقام مسئول، در حوزه دام و طیور در مجموع ۱۰ پروژه با اعتبار هزار و ۸۰۳ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۲۷۹ نفر قابل افتتاح و بهره‌برداری است.

حاتمی‌زاده ضمن اشاره به دو پروژه تحقیقات و ترویج با اعتباری بالغ‌بر ۱۳۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی هشت نفر به طور مستقیم، اضافه کرد: هفت طرح نیز در حوزه صنایع کشاورزی با اشتغال‌زایی ۵۲۸ نفر با اعتبار چهار هزار ۱۷۴ میلیارد ریال اجرا شده است.

وی از افتتاح یک پروژه دامپزشکی با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال، پروژه شیلات و آبزی‌پروری با اشتغال‌زایی هفت نفر با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال و نیز سه پروژه در حوزه تعاون روستایی با اشتغال مستقیم هفت نفر با مبلغ ۴۰ میلیارد ریال خبر داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی، بهره‌برداری و افتتاح این پروژه‌ها برای هزار و ۳۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید