Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم:

حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی در راستای تأمین امنیت غذایی جامعه

جهاد کشاورزی از زمین‌های کشاورزی به‌عنوان مهم‌ترین منبع تأمین امنیت غذایی جامعه بر اساس مقررات حفاظت می‌کند.

حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی در راستای تأمین امنیت غذایی جامعه

به گزارش خبرنگار ایانا در یزد، مهدی فتحی با بیان اهمیت حفاظت از اراضی کشاورزی به‌عنوان بستر تولیدات کشاورزی، گفت: تأمین امنیت غذایی جامعه بر عهده جهاد کشاورزی است و ضرورت دارد که ظرفیت اراضی کشاورزی قابل کشت زراعی و باغی حفظ شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم در رابطه با شرایط تغییر کاربری خاطرنشان کرد: برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی در موارد ضروری شرط اول سنددار بودن زمین است، لذا کشاورزانی که تاکنون برای دریافت سند اراضی کشاورزی خود اقدام نکردند، در صورت داشتن شرایط قانونی ‌باید نسبت به دریافت سند مالکیت اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: موضوع رفع تداخلات اراضی، اجرای کاداستر و به دنبال آن سنددار کردن اراضی کشاورزی جزو اقدامات اولویت‌دار جهاد کشاورزی است که با جدیت دنبال می‌شود.

فتحی توضیح داد: در اراضی زراعی امکان هیچ‌گونه حصارکشی و ساخت خانه‌باغ وجود ندارد؛ اما در اراضی باغی با تشخیص کمیسیون و تعیین محدوده مشخص، داشتن حد نصاب فنی زمین و بررسی سایر جوانب، امکان طرح موضوع در کمیسیون مربوط برای ایجاد خانه کارگری و نه ویلاباغ، وجود دارد. البته قبل از صدور مجوز، مالکین مجاز به تغییر کاربری و ساخت و ساز در اراضی کشاورزی نیستند. 

وی افزود: مردم، بهترین مدافعان اراضی کشاورزی هستند و با رعایت قوانین می‌توانند در حفظ خاک و زمین‌های کشاورزی نقش بسزایی داشته ‌باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید