Iranian Agriculture News Agency

افزایش ۲۰ درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جهاد کشاورزی

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اعلام کرد :در سال جاری اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سازمان در قالب ۱۲ برنامه، ۱۷ طرح و ۱۵۵ پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۶۸۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات استان تامین که رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته را در پی داشته است.

افزایش ۲۰ درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جهاد کشاورزی

اکبر شیخعلیشاهی ضمن اشاره به بودجه سال جاری جهاد کشاورزی ،اظهارکرد :بر اساس سیاست های دولت مردمی و انقلابی ،اسناد بالادستی ،برنامه های وزارت جهاد کشاورزی،سند تحولی یزد نوین ،پروژه ها پیش بینی و بعد از تصویب در کمیته برنامه ریزی شهرستان از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در قالب موافقتنامه به منظور اجرا به سازمان جهاد کشاورزی ابلاغ شده است .

وی افزود : اعتبارات سال جاری سازمان جهاد کشاورزی در حوزه های زراعت، باغبانی، مکانیزاسیون، حفظ نباتات، شیلات و امور ابزیان، دام و طیور، صنایع تبدیلی و غذایی، ترویج کشاورزی، امور اراضی، آب و خاک و امور فنی و مهندسی، تنظیم بازار جذب خواهد شد.

مبلغ ابلاغی مذکور از سه منبع اعتباری، سرمایه استانی، سه درصد نفت و گاز و قانون استفاده متوازن از امکانات کشور تامین شده است.

 این مقام مسئول با اشاره به خشکسالی‌های سنوات گذشته، خاطرنشان کرد: در راستای مدیریت بهینه مصرف آب کشاورزی و برنامه سازگاری با کم آبی در توزیع اعتبارات عمرانی بخش توجه ویژه‌ای به پروژه‌های آبی و خاکی شده است.

شیخعلیشاهی اضافه کرد: به دلیل اهمیت آب در کشاورزی، بیشترین سهم اعتبارات مربوط به مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید