Iranian Agriculture News Agency

خرید گندم از مرز ۵ هزارتن گذشت

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از خرید بیش از ۵ هزارتن گندم توسط سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد .

خرید گندم از مرز ۵ هزارتن گذشت

به گزارش خبرنگار ایانا در یزد، یدالله جواد پور بیان کرد : تعهد خرید گندم مازاد بر مصرف استان یزد در سال جاری پنج هزار تن تعیین شد ولی با برداشت گندم از ۷۰ درصد از مزارع استان تاکنون بیش از پنج هزار تن گندم خریداری و در سامانه سیفا ثبت‌شده است.

در سال جاری نسبت به سال گذشته ۷۶ درصد افزایش خرید گندم داشته‌ایم که این مسئله را مدیون لطف خداوند، دستان زحمتکش کشاورزان عزیز استان، تهیه و تدارک نهادهای کشاورزی به نحو شایسته توسط سازمان جهاد کشاورزی و ادارات تابعه، مشورت‌های علمی و کارشناسی همه کارشناسان بخش اعم از دولتی و خصوصی هستیم.

اشاره می‌شود که قیمت هر کیلو گندم از جانب دولت ۱۵ هزار تومان تعیین شده که علی‌الحساب به ازای هر کیلو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به‌حساب کشاورزان واریز می‌شود و مابه‌التفاوت آن در آینده نزدیک به‌حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

 علاوه بر مبلغ ۱۵ هزار تومان به ازای هر تن گندم تحویلی مبلغ ۱۰۰ هزار تومان به‌عنوان کرایه‌ی حمل به کشاورزان کشت قراردادی گندم پرداخت خواهد شد؛ البته تاکنون از مقدار ۶۱/۷ میلیارد تومان طلب گندم کاران استان مبلغ ۲۱/۷ میلیارد تومان پرداخت‌شده است.

امید است که دولت با پرداخت به‌موقع پول کشاورزان انگیزه بیشتری را برای تحویل گندم‌های باقی‌مانده در گندم کاران ایجاد کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید