Iranian Agriculture News Agency

توزیع بیش از ۴۵ هزار تن نهاده‌های خوراک دام و طیور از ابتدای سال جاری

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: توزیع نهاده‌های خوراک دام و طیور با نرخ مصوب، باهدف حمایت از تولیدکنندگان دام و طیور و مصرف‌ کنندگان ادامه دارد.

توزیع بیش از ۴۵ هزار تن نهاده‌های خوراک دام و طیور از ابتدای سال جاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، اکبر نژاد با اشاره به اینکه از آغاز سال جاری تاکنون بیش از ۲۳۲۵۹ تن گوشت مرغ از تولیدات واحدهای پرورش نیمچه گوشتی در کشتارگاه‌های سطح استان استحصال گردیده است بیان کرد: جوجه ریزی نیمچه گوشتی استان در دو ماه نخست سال، بالغ‌بر ۶/۱۴ میلیون قطعه بوده است.

وی افزود: این روند تحت تأثیر شیوع کرونا و کاهش تقاضای مصرف و وارد آمدن خسارت به صنعت طیور در سراسر کشور، نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۹ درصد کاهش نشان می‌دهد ولی بر اساس داده‌‎ها و گزارش سامانه جامع صنعت طیور، جوجه ریزی واحدهای پـرورش نیمچه گوشتـی و تولیـد استان در ماه‌های پیش‌ رو روند رو به رشد و افزایشی دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان مقدار نهاده خوراک دام توزیعی در سطح استان را بیش از ۴۵ هزار تن در دوماهه اول سال جاری ذکر کرد و اظهار کرد: با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام بیش از ۳۱ هزار تن شامل بیش از ۱۵ هزار تن کنجاله سویا و حدود ۱۲ هزار تن ذرت و ۴۱۵۰ تن جو دامی باقیمت مصوب از طریق اتحادیه‌ها و تعاونی‌های مرغداران و دامداران در اختیار تولیدکنندگان زیر بخش دام و طیور استان قرارگرفته است.

وی در خصوص تأمین نهاده‌های خوراک دام و طیور در کشور و همچنین در استان، بیان کرد: روند واردات و تأمین نهاده با تخصیص ارز دولتی همچنان ادامه دارد و تا اکنون حتی یک کیلوگرم نهاده دامی باقیمت ارز آزاد وارد کشور نشده تأکید کرد: بر اساس دستور‌العمل‌های وزارت جهاد کشاورزی، تحویل نهاده به شرکت‌های زنجیره تولید، کارخانه‌ها خوراک طیور و تعاونی‌های مرغداران استان با نظارت و پس از اخذ تعهد برای عرضه دان باقیمت مصوب صورت می‌گیرد موظف هستند نهاده یا دان را باقیمت‌های مصوب به واحدهای مرغداری دارای جوجه ریزی و فعال عرضه نمایند.

اکبر نژاد  خاطرنشان کرد در شرایط موجود باید با همکاری و تعامل با همدیگر، تلاش کنیم تا مشکلات موجود بر سر راه تولیدکنندگان برطرف شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید