Iranian Agriculture News Agency

استاندار گیلان:

۷۰ درصد دام سبک استان گیلان توسط عشایر نگهداری می‌شود

استاندار گیلان با اشاره بر اینکه ۷۰ درصد دام سبک استان گیلان توسط عشایر نگهداری می‌شود که علاوه بر تامین گوشت مصرفی در مقاطعی به سایر استان‌های کشور و یا کشورهای همسایه صادر می‌شود، افزود: عشایر نمونه بارز عمل به اقتصاد مقاومتی هستند.

۷۰ درصد دام سبک استان گیلان توسط عشایر نگهداری می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، استاندار گیلان با اشاره به اینکه بسیاری از چهره‌های برجسته دانشگاهی و مدیران از جامعه عشایر هستند، اظهار کرد: عشایر ظرفیت منابع انسانی و اقتصادی مناسبی در راستای بیانات رهبرمعظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی دارند.

ارسلان زارع شامگاه سه شنبه(۱۰ دی)  در دومین جلسه شورای عشایری گیلان در سالن شهید انصاری استانداری گیلان با بیان اینکه جامعه عشایر جامعه ای مولد، کم توقع و با بهره وری بالا است اظهار کرد: عشایر در اقتصاد کشور به ویژه تولید گوشت قرمز نقش موثری دارند.

استاندار گیلان با اشاره بر اینکه ۷۰ درصد دام سبک استان گیلان توسط عشایر نگهداری می‌شود که علاوه بر تامین گوشت مصرفی در مقاطعی به سایر استان‌های کشور و یا کشورهای همسایه صادر می‌شود، افزود: عشایر نمونه بارز عمل به اقتصاد مقاومتی هستند.

وی با بیان اینکه دولت با وجود تنگناهای مالی درصدد تامین منابع جهت تقویت زیرساخت‌های زندگی عشایر است افزود: دولت با بهره گرفتن از صندوق توسعه ملی در صدد بهبود معیشت و اشتغالزایی جامعه عشایری است.

زارع با اشاره به طرح‌های ویژه سطح سواد دانش و مهارت عشایر که می‌بایست مورد توجه بیشتری قرار بگیرد بیان کرد: بسیاری از چهره‌های برجسته دانشگاهی و مدیران از جامعه عشایر هستند.

استاندار گیلان همچنین اذعان کرد: عشایر یک ظرفیت مناسب در جهت منابع انسانی و اقتصادی در راستای بیانات رهبرمعظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی، هستند. 

وی با بیان اینکه حفاظت و صیانت از محیط زیست از جمله دغدغه‌های استان گیلان است گفت: عشایر بهترین صیانت‌کنندگان از محیط زیست هستند که با آموزش و مبنا قرار دادن آنها در این راستا می‌توانند از منابع طبیعی، محیط زیست، مراتع و جنگل‌ها بهترین محافظت را داشته باشند.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه عشایر پرتلاش و غیرتمند جز مولفه تاثیرگذار در سطح ملی هستند بیان کرد: به جامعه عشایر علاوه بر نگاه اقتصادی نگاهی فرهنگی، مذهبی و اجتماعی نیز داریم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید