Iranian Agriculture News Agency

سرشماری بیش از چهار هزار و 500 زنبورستان‌ در استان گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از آمارگیری چهار هزار و 683 زنبورستان بومی در این استان خبر داد.

سرشماری بیش از چهار هزار و 500 زنبورستان‌ در استان گیلان

به گزارش خبرنگار ایانا در گیلان، صالح محمدی با اعلام پایان عملیات سرشماری و استخراج اطلاعات کلنی‌های زنبورعسل از زنبورستان‌های گیلان گفت: زنبورستان‌های بومی گیلان متشکل از 94 کندوی سنتی و 395 هزار و 470 کندوی مدرن است، کل عسل تولیدی این کندوها نزدیک به پنج هزار و 700 تن است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از افزایش سه درصدی زنبورستان‌های بومی استان نسبت به سال گذشته خبر داد.  

وی از استخراج اطلاعات مربوط به ژل رویال، گرده گل، موم، بره موم و زهر در سرشماری زنبورستان‌های استان گیلان خبر داد و افزود: مجموع ملکه‌های خود مصرفی 153 هزار و 877 فروند و ملکه‌های عرضه‌شده زنبورستان‌های بومی استان 40 هزار و 982 فروند بوده است. 

محمدی با اشاره به آغاز سرشماری زنبورستان‌های استان گیلان هم‌زمان با سراسر کشور از 15 مهرماه یادآور شد: این عملیات با همراهی و مشارکت 324 کارشناس مسئول پهنه استان گیلان و با نظارت 70 رئیس مرکز و در قریب به سه هزار آبادی استان انجام شده است. 

وی خاطرنشان کرد: در این سرشماری علاوه بر کل زنبورستان‌های بومی استان 274 زنبورستان مهاجر استان‌های اردبیل، آذربایجان‌شرقی، البرز، قزوین و مازندران نیز سرشماری شده است، همچنین 33 زنبورستان بومی گیلان نیز در زمان سرشماری در استان‌های دیگر کشور حضور داشتند و توسط کارشناسان پهنه آن استان‌ها سرشماری شدند. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید