Iranian Agriculture News Agency

​تولید بیش از دو میلیون قطعه جوجه یک روزه بوقلمون گوشتی در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تولید دو میلیون و 57 هزار و 212 قطعه جوجه یک روزه بوقلمون گوشتی از واحدهای بوقلمون مادر استان گیلان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: جوجه ریزی 88 هزار و 692 قطعه بوقلمون گوشتی نیز طی این مدت در واحدهای پرورش بوقلمون استان گیلان انجام شده است.

​تولید بیش از دو میلیون قطعه جوجه یک روزه بوقلمون گوشتی در گیلان

 به گزارش خبرنگار ایانا در گیلان، صالح محمدی بیان کرد: تولید گوشت بوقلمون در سال جاری و طی هشت ماه هزار و 510 تن و این رقم سال گذشته هزار و 504 تن بوده است.  

وی از پیش‌بینی تولید دو هزار تنی گوشت بوقلمون در سال جاری خبر داد و یادآور شد: تولید گوشت بوقلمون استان گیلان در سال گذشته هزار و 827 تن بوده است. 

محمدی خاطرنشان کرد: اکثر بوقلمون‌های گوشتی واحدهای تولیدی استان در کشتارگاه‌های زنجان و تهران کشتار می‌شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به جذابیت سرمایه‌گذاری در حوزه پرورش بوقلمون گفت: گوشت بوقلمون به دلیل طبع گرم، آنتی‌اکسیدان و چربی میان بافتی کم دارای پروتئین بالا است و روند آماری از سال ۱۳۹۱ تاکنون روند افزایشی تولید و مصرف گوشت بوقلمون را نشان می‌دهد. 

محمدی به برگزاری همایش مصرف بوقلمون در سال گذشته توسط سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان اشاره کرد و گفت: این سازمان در نظر دارد با فرهنگ‌سازی مناسب، گوشت بوقلمون را جایگزین مصرف گوشت قرمز کرده و از این طریق علاوه بر کمک به‌سلامت خانواده به چرخه اقتصادی این محصول کمک کند و یکی از توصیه‌ها مصرف گوشت لذیذ بوقلمون در شب یلدا در سفره‌های خانوارها است. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید