Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان خبر داد:

عشایر گیلان تولیدکننده‌هایی ماهر در زمینه دامداری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: عشایر گیلان از دیرباز به‌عنوان تولیدکننده‌هایی ماهر و با تجربه در زمینه دامداری شناخته شده‌اند و با استفاده از منابع طبیعی و مراتع خود، به تولید گوشت قرمز با کیفیت بالا می‌پردازند.

عشایر گیلان تولیدکننده‌هایی ماهر در زمینه دامداری

به گزارش خبرنگار ایانا در گیلان، صالح محمدی بیان کرد: قریب به هزار و 600 خانوار عشایر در استان گیلان فعالیت دارند و شهرستان تالش بیشترین میزان عشایر استان را دارا است.

وی به مزایای تولید قراردادی گوشت قرمز اشاره کرد و یادآور شد: برای افزایش فروش و توسعه کسب‌وکار، بسیاری از عشایر گیلان به تولید قراردادی گوشت قرمز روی آورده‌اند و در این روش، مشتریان با عشایر قرارداد بسته و مقداری پول به‌عنوان پیش‌پرداخت به آن‌ها می‌دهند، عشایر به تولید گوشت قرمز باکیفیت بالا می‌پردازند و در زمان مقرر، محصول را به مشتری تحویل می‌دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان خاطرنشان کرد: و خانوارهای عشایری استان با دارا بودن ۲۳۵ هزار واحد دام معادل ۲۲ درصد دام سبک استان را دارا هستند و تولید بیش از پنج درصد گوشت قرمز استان را بر عهده‌دارند و هر خانوار عشایر مصرف ۱۶ خانوار شهری را تولید می‌کند.

محمدی از تولید هزار و 340 تن گوشت قرمز توسط عشایر گیلان در سال گذشته خبر داد و افزود: تولید گوشت توسط عشایر گیلان در شش‌ماهه نخست امسال 859 تن بوده و با توجه به تجربه و تخصص عشایر گیلان درزمینهٔ دامداری و تولید گوشت قرمز باکیفیت، تولید قراردادی گوشت قرمز توسط آن‌ها بسیار پرطرفدار شده است و به همین دلیل، بسیاری از مشتریان به دنبال خرید این محصول باکیفیت بالا هستند و با عشایر قرارداد می‌بندند.

وی از برنامه این سازمان برای نهایی سازی دو هزار قرارداد تولید گوشت با عشایر و شرکت پشتیبانی امور دام استان خبر داد و تأکید کرد: با انعقاد این قرارداد 36 تن گوشت از سوی عشایر گیلان وارد بازار می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید