Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

تولید هر یک خانوار عشایر برای مصرف ۱۶ خانوار شهری در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: عشایر گیلان از دیرباز به‌عنوان تولیدکننده‌هایی ماهر و با تجربه در زمینه دامداری شناخته شده‌اند و با استفاده از منابع طبیعی و مراتع خود، به تولید گوشت قرمز با کیفیت بالا می‌پردازند.

تولید هر یک خانوار عشایر برای مصرف ۱۶ خانوار شهری در گیلان

به گزارش خبرنگار ایانا در گیلان، صالح محمدی بیان کرد: قریب به هزار و 600 خانوار عشایر در استان گیلان فعالیت دارند و شهرستان تالش بیشترین میزان عشایر استان را دارا است.

وی به مزایای تولید قراردادی گوشت قرمز اشاره کرد و یادآور شد: برای افزایش فروش و توسعه کسب‌وکار، بسیاری از عشایر گیلان به تولید قراردادی گوشت قرمز روی آورده‌اند و در این روش، مشتریان با عشایر قرارداد بسته و مقداری پول به‌عنوان پیش‌پرداخت به آن‌ها می‌دهند، عشایر به تولید گوشت قرمز باکیفیت بالا می‌پردازند و در زمان مقرر، محصول را به مشتری تحویل می‌دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان خاطرنشان کرد: و خانوارهای عشایری استان با دارا بودن ۲۳۵ هزار واحد دام معادل ۲۲ درصد دام سبک استان را دارا هستند و تولید بیش از پنج درصد گوشت قرمز استان را بر عهده‌دارند و هر خانوار عشایر مصرف ۱۶ خانوار شهری را تولید می‌کند.

محمدی از تولید هزار و 340 تن گوشت قرمز توسط عشایر گیلان در سال گذشته خبر داد و گفت: تولید گوشت توسط عشایر گیلان در شش‌ماهه نخست امسال 859 تن بوده و با توجه به تجربه و تخصص عشایر گیلان درزمینهٔ دامداری و تولید گوشت قرمز باکیفیت، تولید قراردادی گوشت قرمز توسط آن‌ها بسیار پرطرفدار شده است و به همین دلیل، بسیاری از مشتریان به دنبال خرید این محصول باکیفیت بالا هستند و با عشایر قرارداد می‌بندند.

وی از برنامه این سازمان برای نهایی سازی دو هزار قرارداد تولید گوشت با عشایر و شرکت پشتیبانی امور دام استان خبر داد و تأکید کرد: با انعقاد این قرارداد 36 تن گوشت از سوی عشایر گیلان وارد بازار می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید