Iranian Agriculture News Agency

هم‌زمان با 11 آذر شهادت میرزا کوچک جنگلی؛

طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور از جنگل‌های گیلان آغاز می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: هم‌زمان با 11 آذر شهادت میرزا کوچک جنگلی طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور از جنگل‌های گیلان آغاز می‌شود.

طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور از جنگل‌های گیلان آغاز می‌شود

صالح محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در خصوص این نشست گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال یکی از طرح‌های بزرگ و مهم در کشور است که به‌منظور حفاظت از محیط‌زیست و افزایش سطح سبز در مناطق مختلف اجرا می‌شود و این طرح باهدف کاشت یک میلیارد نهال در سراسر کشور، به‌عنوان یک تلاش جامع برای حفظ محیط‌زیست و کاهش تغییرات آب و هوایی در نظر گرفته‌شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان افزود: استان گیلان یکی از مناطقی است که به دلیل دارا بودن طبیعت زیبا و منابع طبیعی فراوان، اهمیت بسیاری در این طرح دارد و با توجه به اینکه گیلان دارای جنگل‌های زیادی است و همچنین دارای خاک حاصلخیز و شرایط آب و هوایی مناسب برای کاشت درختان است، اجرای این طرح در این استان به‌مراتب مهم‌تر می‌شود.

محمدی یادآور شد: کاشت یک میلیارد نهال در کشور به‌عنوان یک فرصت عالی برای توسعه جنگل‌ها، حفظ تنوع زیستی، جلوگیری از فرسایش خاک و کاهش تغییرات آب و هوایی محسوب می‌شود و همچنین، این طرح می‌تواند به اشتغال‌زایی در مناطق روستایی و کمک به توسعه اقتصادی مناطق محروم کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در استان گیلان، علاوه بر مزایای زیست‌محیطی، مزایای اقتصادی و اجتماعی قابل‌توجهی را نیز به همراه خواهد داشت و این طرح نه‌تنها به حفظ محیط‌زیست کمک می‌کند، بلکه به توسعه پایدار و بهبود شرایط زندگی مردم منطقه نیز کمک خواهد کرد. 

۱۱ آذرماه، سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی به پیشنهاد سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالان حوزه فرهنگ و هنر و رسانه استان گیلان و موافقت وزارت جهاد کشاورزی، به‌عنوان آغاز رسمی طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور انتخاب‌شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید