Iranian Agriculture News Agency

رسیدگی به 300 شکایت ثبت شده در سامانه سیمبای سازمان جهاد کشاورزی گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به عملکرد سامانه سیمبا گفت: این سامانه راه حلی برای مبارزه با گران فروشی است و مردم می‌توانند با استفاده از سامانه سیمبا با کسانی که به بهانه‌های مختلف از جمله نوسانات بازار، دست به گران فروشی می‌زنند، مبارزه کنند.

رسیدگی به 300 شکایت ثبت شده در سامانه سیمبای سازمان جهاد کشاورزی گیلان

به گزارش خبرنگار ایانا در گیلان، صالح محمدی بیان کرد: عملیات‌های بازرسی جهاد کشاورزی استان از ابتدای آبان ماه تاکنون در سامانه سیمبا به تعداد ۷۹۳ مورد بوده که از این تعداد در ۶۱۷ مورد از این پرونده‌ها عدم تخلف احراز شده است. 

 وی افزود: ۱۷۵ مورد پرونده مربوط به تخلف صنفی و تعزیراتی و یک مورد پرونده هم صورت جلسه کشف کالا و ارز قاچاق بوده و ارزش ریالی تخلفات کشف شده چهار هزار و ۶۲۳ میلیون ریال است. 

محمدی به مجموع شکایات مردمی رسیدگی شده در سامانه سیمبای جهاد کشاورزی استان گیلان از ابتدای آبان ماه تاکنون اشاره کرد و یادآور شد: همکاران ما در سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان توانسته‌اند از ابتدای آبان ماه سال جاری تاکنون به ۳۰۲ مورد شکایات مردمی که در سامانه سیمبا ثبت شده رسیدگی کنند.

وی در ادامه به اهمیت بحث آرد و نان اشاره کرد گفت: 25 گروه بازرسی از ابتدای آبان ماه تاکنون هزار و 76 عملیات بازرسی در سطح نانوایی‌ها استان برگزار کرده و در این بازدیدها 160 مورد تخلف در نانوایی‌ها ثبت کرده‌اند.

نماینده وزیر جهاد کشاورزی در استان گیلان تاکید کرد:  ۶۸ مورد کم‌فروشی، سه مورد گران‌فروشی، ۶۶ مورد تعطیلی خودسرانه، چهار مورد عدم رعایت بهداشت، یک مورد عدم نصب نرخنامه، یک مورد تراکنش نامتعارف، دو مورد عدم نصب تابلوشناسه و ۱۵ مورد هم عدم رعایت ساعت کار در این بازرسی‌ها ثبت شده است و واحدهای خبازی متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید