Iranian Agriculture News Agency

راه‌اندازی سامانه ستکاوا «setkava» درگیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: راه‌اندازی سامانه ستکاوا با هدف نظارت و پایش هوشمند بر شبکه تولید و توزیع مرغ گرم و قطع دست دلالان بازار مرغ است.

راه‌اندازی سامانه ستکاوا «setkava» درگیلان

به گزارش خبرنگار ایانا در گیلان، صالح محمدی  گفت: سامانه‌ی ستکاوا از دیروز در گیلان راه‌اندازی شده و همه‌ی تولیدکنندگان و واحد‌های مرغ فروشی استان موظف‌اند میزان تولید، عرضه و خرید مرغ را در این سامانه بارگذاری و معامله کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان کرد: در حال حاضر هزار و ۷۰۰ واحد مرغ فروشی در سراسر استان فعال است که پس از این باید خرید خود را از طریق ثبت تقاضا در سامانه‌ی www.setkava.ir انجام دهند.

وی افزود: همه‌ی تولیدکنندگان مرغ در گیلان شامل مرغداری‌ها، تعاونی‌ها و زنجیره‌های توزیع نیز باید مقدار مرغ قابل عرضه در بازار را هر روز در این سامانه بارگذاری کنند تا روند تولید و مصرف در بستر رصد مستمر بازار و حمایت از حقوق تولیدکننده و مصرف‌کننده تضمین شود.

صالح محمدی افزود: مالکان واحد‌های مرغ فروشی که تاکنون مجوز لازم برای فروش مرغ را دریافت نکرده‌اند، باید در راستای شفاف‌سازی و بهره‌گیری از مزایای سامانه‌ی «ستکاوا» برای دریافت مجوز اقدام کنند.

وی، ایجاد تعادل در روند عرضه و تقاضا، پیشگیری از هرگونه کم فروشی، فروش خارج از شبکه و یک جا فروشی مرغ و همچنین تثبیت قیمت مرغ بر اساس مصوبه‌ی ستاد تنظیم بازار را از مزایای راه‌اندازی سامانه‌ی الکترونیکی ستکاوا اعلام کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید